חדשות

מחירי תרופות מרשם עומדים להתייקר בכ-15%

מחירון תרופות מרשם יתעדכן החל מחודש ינואר הקרוב | הסיבה להתייקרות: זינוק בשער היורו והיחלשות השקל

רוקחים, בית מרקחת. צילום אילוסטרציה

מחירי תרופות מרשם בפיקוח צפויים לזנק בסוף דצמבר בשיעור של 13%-15%. טיוטת מחירון תרופות מרשם, שעתיד להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2024, נשלחה לאחרונה מכתב אל קופות החולים, חברות התרופות ורשתות הפארם על ידי אחראי תחום כלכלה ותקציב במשרד הבריאות, אורי שי פרידלנד.

כזכור, ביוני האחרון היתה הערכה כי בעקבות עליית שער היורו מתחילת 2023 ובהתאם לסעיף 3(ג) של צו פיקוח מחירי מצרכים ושירותים, צפוי מחירון תרופות המרשם להתעדכן בתחילת יולי ולעלות בשיעור של 4%-5%, עלייה שהיתה צפויה לחול על כמחצית מתרופות המרשם.

שר הבריאות דאז, משה ארבל, הוציא טיוטת צו של משרד הבריאות, המקפיאה לחצי שנה את העלאת מחירון ההשתתפות העצמית של תרופות המרשם ב-5%, כך שמחירן של כמחצית מתרופות המרשם נותר גם אחרי חודש יוני במחיר שהיה עד אז. בסוף חודש יוני כינס ח"כ אוריאל בוסו, אז יו"ר ועדת הבריאות, את הוועדה לדיון דחוף שבו אושר הצו להקפאת ההשתתפות העצמית עבור תרופות מרשם לחצי שנה.

אולם, הזינוק בשער היורו בחודשים האחרונים ייקר את מחירי התרופות בכעשרה אחוזים נוספים, וכאמור, משרד הבריאות שלח לחברות התרופות ולקופות החולים לפני כשבועיים את טיוטת מחירון תרופות המרשם שעתיד להיכנס לתוקפו בינואר 2024.

המחיר המירבי של תכשיר, המפוקח לפי פרק ה' לחוק, ייקבע על פי ממוצע מחירי שלוש המדינות הזולות ביותר עבור אותו תכשיר, מבין המדינות הנקובות בתוספת הראשונה לצו הפיקוח (בלגיה, גרמניה, ספרד, צרפת, הולנד, בריטניה והונגריה).

קופות החולים וספקי התרופות מוזמנים לערער עד לסוף חודש נובמבר לפני פרסום המחירון השנתי לתרופות לפיקוח. העלייה במחירי התרופות מוסברת בהיחלשות השקל בחודשים האחרונים וככל הנראה היא תורגש בעיקר ברכישת תרופות שאינן בסל שירותי הבריאות ובתרופות יקרות במיוחד.

נושאים קשורים:  מחירי תרופות,  חברות תרופות,  משרד הבריאתו,  חדשות,  תרופות מרשם
תגובות
28.11.2023, 09:35

שלום .
קופות החולים כולן הם מכונה לגניבת כסף , תמיד היו ותמיד יהיו באם ירשו להם .
הסיפור שהיורו או הדולר הוא כמובן שקר יפה.
אני לא זוכר שום הורדות מחיר כשהיורו או הדולר יורד.