חדשות

יתרון הישרדותי מובהק לטיפול קו ראשון חדש בסרטן רירית הרחם

ה-FDA אישר לאחרונה טיפול קו ראשון ב-JEMPERLI לסרטן רירית הרחם מסוג dMMR/MSH-I | טיפול משולב של האימונותרפיה עם כימותרפיה הביא לשרידות גבוהה יותר בחולות בהשוואה לכימותרפיה בלבד

כימותרפיה (אילוסטרציה)

מחקר הפאזה השלישית RUBY, שבדק את יעילותה ובטיחותה של JEMPERLI (דוסטארלימאב), התרופה של חברת התרופות GSK כנגד סרטן רירית הרחם, מראה כי נשים החולות בסרטן זה, שקיבלו תרופה זו בתוספת טיפול כימותרפי, שרדו יותר מנשים שקיבלו טיפול כימותרפי בלבד במסגרת טיפולי ה"קו ראשון" במחלה חוזרת או גרורתית.

מחקר מדעי-אמפירי זה מציג יתרון הישרדותי מובהק סטטיסטית במשלב של טיפול כימותרפי ואימונותרפי בקו טיפולי ראשון בסרטן רירית הרחם.

בחודש ספטמבר האחרון הודיע מנהל המזון והתרופות האמריקאי (ה-(FDA על אישור הטיפול ב-JEMPERLI כטיפול "קו ראשון" עבור חולות בסרטן רירית הרחם, אחד מסוגי הסרטן הגניקולוגיים הנפוצים בעולם ובישראל. האישור ניתן לתת קבוצה של חולות עם סרטן רירית רחם מסוג dMMR/MSH-I. עם האישור, הפכה JEMPERLI, הלכה למעשה, לטיפול האימונו-אונקולוגי היחיד המאושר כטיפול קו ראשון בחולות בסרטן רירית הרחם עם ממאירות מסוג dMMR/MSH-I בשילוב כימותרפיה.

אישור ה-FDA התקבל על בסיס נתונים מתוצאות מחקר פאזה שלישית שהראה כי עבור קבוצה זו של מטופלות, שילוב הטיפול ב- JEMPERLIיחד עם טיפול כימותרפי, השיג ירידה מובהקת סטטיסטית של 72% בסיכוי להידרדרות של המחלה או למוות בתוך כשנתיים, זאת בהשוואה לטיפול כימותרפי בלבד.

משמעות האישור, שהתקבל בזמן קצר של ארבעה חודשים בלבד, היא שפרוטוקול הטיפול עבור חולות בסרטן רירית הרחם מסוג dMMR/MSI H יוכל לכלול טיפול ב-JEMPERLI בשילוב עם הטיפול בכימותרפיה כבר כקו טיפולי ראשון במחלה החוזרת או הגרורתית. הדבר עשוי להביא לשיפור באיכות הטיפול וביכולת לעכב את התפתחות סרטן הרירית הרחם בקרב חולות במחלה בטווח הארוך.

נושאים קשורים:  סרטן רירית הרחם,  GSK,  JEMPERLI,  דוסטארלימאב,  תרופות לסרטן,  חדשות,  מחקרים
תגובות

כתבה חשובה אך מנוסחת בצורה ממש לא מוצלחת
לאורך רוב הכתבה משתמע שהתרופה אושרה כקו ראשון כללי - מבלי דגש שאושרה למחלה מתקדמת או חזרה של מחלה. יש לזכור שרוה המטופלות מאובחנות בשלב מוקדם של מחלה ואינן עונות להגדרות אלו.
עלול להטעות במיוחד קוראים שאינם בקיאים בתחום