COVID-19 בישראל

ממחר: מגבלת ההתקהלות בחוץ מבוטלת בכפוף למגבלות התו הירוק

בנוסף, ישראל תאפשר החל מיום ב' הקרוב כניסת תיירים בודדים, מחוסנים ומחלימים, אבל לא תאושר כניסת תיירים ממדינות שבהן יש התפשטות של תת הזן AY4.2

לשכת שר התרבות והספורט פעלה להסרת המגבלה במטרה לאפשר את מרתון ירושלים מחר. צילום ארכיון: הדס פארוש/ פלאש 90

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ סיכמו אמש (ד') על הסרת מגבלת ההתקהלות במקומות פתוחים. עד כה הותר לקיים אירועים בשטח פתוח עד ל-5,000 משתתפים בלבד, אך ממחר, 29 באוקטובר אירועים המוניים יתאפשרו ללא הגבלת התקהלות אך בכפוף לתו הירוק. בהודעה משותפת שפרסמו אמש לשכות בנט והורוביץ נמסר כי "ההחלטה תובא לאישור ועדת השרים להתמודדות עם נגיף קורונה (קבינט הקורונה) במשאל טלפוני".

לשכת שר התרבות והספורט חילי טרופר פעלה מאחורי הקלעים כדי להסיר את המגבלה. המטרה לאפשר את קיומו של "מרתון ירושלים" מחר (ו'). קודם לכן הוחלט שישראל תאפשר החל מיום ב' הקרוב, 1 בנובמבר, כניסת תיירים בודדים מחוסנים ומחלימים, אבל לא תאושר כניסת תיירים ממדינות שבהן יש התפשטות של תת הזן AY4.2.

קבוצות מאורגנות של תיירים יכולות להיכנס לישראל מאמצע ספטמבר. המתווה החדש מגדיל את המכסה היומית של נכנסים לארץ ל-2,000 ביום. לא תותר כניסת קבוצות ממדינות שיש בעניינן "אזהרת מסע חמורה" מבחינת תחלואת הקורונה. רשימה זו, שמפרסם משרד הבריאות באורח שגרתי שמתעדכן מדי פעם, מבוססת על נוסחה שמרכיביה הם: מספר החולים (ממוצע חודשי) באותה מדינה בוריאנט החדש, מספר המתחסנים ושיעור התחלואה.

ישראל גם החליטה להכיר בחיסון הרוסי ספוטניק, החל מ-15 בנובמבר. מלבד בדיקה סרולוגית בארץ, כל תייר שהתחסן ב"ספוטניק" יידרש לשתי בדיקות PCR. אחת מהן תתבצע עוד לפני העלייה למטוס והשנייה בנחיתה בארץ. מי שיימצא עם רמת נוגדנים נמוכה מדי ישלח לבידוד בארץ.

לקראת חיסוני בני 11-5 קיבל ראש הממשלה הסבר מגורמי המקצוע. הצפי שמנות החיסון הדרושות כדי לחסן את כל 1.2 מיליון בני 11-5 יחלו להגיע לישראל עד אמצע החודש הבא. הפקקים לבקבוקוני החיסונים לילדים יהיו כתומים (מנות החיסון לבגירים מפוקקים בפקקים כחולים). מי שמחסן מבוגרים לא יורשה לחסן ילדים וזאת כדי למנוע טעויות בקביעת המינון בכל זריקה. בכל בקבוקון יש עשר מנות. משרד הבריאות מתכוון גם לבדוק את החיסונים הללו במעבדותיו כדי לאמת שהם מתאימים לילדים.

נושאים קשורים:  התקהלויות,  תו ירוק,  תיירות,  חיסונים,  חדשות,  19-COVID
תגובות