COVID-19 בישראל

אחד מכל חמישה ישראלים סבור: הקורונה היא קונספירציה של ממשלות וחברות תרופות

מסקר חדש שנערך בגל המגיפה הרביעי בישראל עולה: 61% מהישראלים סבורים שאין מידע אמין לגבי הקורונה וכשליש מהם מפנים אצבע מאשימה לתקשורת ש"מגזימה לגבי סיכוני המגיפה"

המלצה לשימוש במסיכות בהתקהלויות, במקומות סגורים ובתחבורה ציבורית צילום: יוסי זמיר פלאש 90

אחד מכל חמישה (20%) מקרב 845 ישראלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת בארץ, עדיין סבורים כי מגיפת הקורונה היא "חלק מקונספירציה של ממשלות" ו-18% אף טוענים שהיא "חלק מקונספירציה של חברות תרופות". כך עולה מסקר שבוצע בשבוע שעבר בהובלתה של פרופ' מיכל גרינשטיין־וייס, מנהלת המכון למדיניות חברתית באוניברסיטת וושינגטון בארה"ב ופרופסור אורח במרכז הבינתחומי בהרצליה. על כך דיווחה הבוקר (ג') רוני לינדר ב"דה מרקר".

ממצאים נוספים מתוך הסקר ממחישים חששות והססנות להתחסן גם במנה השלישית: 61% טוענים שאין מידע אמין לגבי הקורונה, 36% סבורים שהתגובה הציבורית למגיפה מוגזמת; 33% מפנים אצבע מאשימה לתקשורת ש"מגזימה לגבי סיכוני המגיפה".

43% מוטרדים מהאפשרות שיוטל סגר נוסף בקרוב, 37% מודאגים מהעלייה במספר המאומתים היומיים, 29% מוטרדים מכך שיוטל איסור על התקהלויות, 25% מאיבוד מקום עבודה או מהיציאה מחדש לחל"ת ו-18% מכך שיוטל איסור מקיף יותר של יציאה לחו"ל.

כן עלה מהסקר ש-67% מקרב בני 60 ומעלה ייענו לקבלת מנת חיסון שלישית וכן 47% מקרב בני 59-18, אם יוחלט שגם הם יוזמנו להתחסן ב"בוסטר". לגבי החיסון, 82% סבורים שהוא יעיל אולם יתרונו רק בכך שהוא מסייע בהפחתת סימפטומים במקרה של הידבקות. 31% חושבים שהוא איננו יעיל לבלימת המגיפה. 59% סבורים שהוא יעיל למניעת הידבקות בנגיף.

פחות מ-10% ממשתתפי הסקר אמרו שבעבר היו בעד החיסון אולם עתה שינו את דעתם לרעה. 54% מההורים לבני 11-5 השיבו כי בשלב זה לא יסכימו לחסן את ילדיהם מול 23% שאמרו כי יחסנו. שיעור דומה הודה שהוא בהתלבטות.

עורכת הסקר הסיקה מהממצאים שלפחות משתתפיו מבינים שהמגיפה לא חלפה אבל היא נמאסה על הציבור ובצד זה רבים חוששים מפני הידבקות בנגיף. בעניין זה מוסיף כתב "דוקטורס אונלי" כי מהתרשמות בלתי מחייבת משיחות שקיים בימים האחרונים עם כמה אנשי צוות רפואי ופרא-רפואי, עלה שחלקם מקווה שלא יחייבו אותם להתחסן במנה השלישית מאחר שחוו לאחר המנה השנייה "תקופה ממושכת יחסית שבה הרגישו רע עד כדי פגיעה בתפקוד יומיומי".

נושאים קשורים:  סקר,  פרופ' מיכל גרינשטיין־וייס,  מנה שלישית,  חיסון לקורונה,  19-COVID,  מגיפת הקורונה
תגובות
04.08.2021, 14:43

מתי אחינו הרופאים ואנשי הרפואה יתעוררו.
רופא שמתעלם מהנזקים העצומים בגוף ובנפש שיש לכל קרנבל ההגבלות סביב הקורונה .ובפרט לאוכלוסייה המבוגרת .
נזקי הסטרס הכרוני ,
בדידות, חוסר במגע , אפקט הנוסבו.
ובאוכלוסייה הצעירה גם את הקריסה הכלכלית , המצב הנפשי שמתדרדר. עלייה של עשרות אחוזים במקרי חרדה אצל ילדים...
נזקי המסכות ובפרט בילדים , דברים שהוכחו בעשרות מחקרים בנושא .
(לא מחקרים מוטים על התועלת בלבד, מחקרים ששילבו את הנזקים אל מול התועלת)
דברים שידועים עשרות שנים למדע במאות אם לא אלפי מחקרים .
אותם נפגעים שאחרי הדרדור שידוע מראש שיקרה להם, חולים ונבדקים ונמצאים חיוביים איך לא , לקורונה .
בבדיקת pcr שהוכחה כלא אמינה מעל כל במה מקצועית . כולל ממציא הבדיקה בעצמו , וכולל אצלנו רק לא מזמן נחשף ששרון אלרועי פרייס אמרה בפא מלא ש30% מהבדיקות הם שלילי שגוי ,
פרדוקסים תקדימיים רפואיים על גבול ההזייה .
ולא דיברנו על מיליונים במדינות עולם שלישי שבסכנת מוות מהרעבה עקב המצב במערב, דבר שהוצג בכל דוח אפשרי .
טירוף הדעת טוטאלי שברור לכולנו שאלמלא חברות הביג פארמה לא היו מתקצבות במאות מיליוני $ לוביסטים וחברות שיווק שהכל מותר אצלם בכל וועדה וכלי מדייה מסביב לגלובוס, הסיפור הזה לא היה מגיע לאן שהגיע.

תאזרו אומץ ותדברו , העם אבד את האמון במערכת אבל עוד לא איבד את האמון בכם , (לפחות בינתיים)

זה לא מפתיע לנוכח העובדה שאחוז גבוה יותר סבורים שיש להם "חבר" דמיוני בשמיים. למה שיתנו לעובדות להפריע להם