COVID-19 בישראל

לנטילת אספירין יומיומית יש אפקט מגן מפני מחלת הקורונה

מחקר של קופת חולים לאומית: מי שנטלו אספירין היו בסיכון נמוך בכ-30% להידבק בקורונה וגם משך המחלה בנדבקים שנטלו את התרופה היה קצר יותר בהשוואה למי שלא נטלו אותה

מממצאי מחקר שערכה קופת חולים לאומית בבית החולים ברזילי באשקלון, בשיתוף אוניברסיטת בר אילן, עולה כי מי שנטלו אספירין היו בסיכון נמוך ב־29% להידבק בקורונה בהשוואה למי שלא נטלו. כך דיווחה הבוקר (ד') מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום". עוד עלה מהמחקר כי משך המחלה אצל נוטלי האספירין היה קצר ביומיים-שלושה לעומת מי שלא נטלו את התרופה.

במחקר לקחו חלק 10,477 ממבוטחי קופת החולים לאומית שעשו בדיקות במהלך הגל הראשון. גם בקרב מאושפזים נראתה השפעת האספירין: שיעור התמותה היה נמוך יותר בקרב אלה שנטלו את התרופה (14%) לעומת מי שלא נטלו אותה (19%).

ד"ר אילן גרין, מ"מ מנהל המחלקה לרפואת משפחה ב"לאומית", מצוטט בדיווח: "מצאנו שאספירין הוא חד משמעית גורם מגן והשפיע לא רק על על משך המחלה אלא גם על חומרתה ואפילו על התמותה. גם בעידן החיסונים עדיין יש לאספירין משמעות: משום שלא כל האוכלוסיה התחסנה, יש פרק זמן שעובר עד שהחיסון משפיע והגנת החיסון אינה מלאה - 95%, אספירין עשוי להוות נדבך נוסף בהגנה".

נושאים קשורים:  אספירין,  קופת החולים לאומית,  חדשות,  19-COVID
תגובות