COVID-19 בישראל

אפקט החיסון: ירידה של כ-19% במאומתים בקרב הצוותים הרפואיים

שיעור החיסון בקרב כ-40 אלף אנשי צוות רפואי בבתי החולים מוערך בכ-75% וברמב"ם אף הגיע ל-80% | הירידה במספר המאומתים מיוחסת למבצע ההתחסנות

חיסון צוותים רפואיים. צילום ארכיון: יונתן סינדל/ פלאש 90

לפי נתוני משרד הבריאות, בשבוע האחרון (18-13 בינואר) חלה צניחה של כ־19% במספר המאומתים לנגיף הקורונה בקרב הצוותים הרפואיים בבתי החולים הממשלתיים. הדבר מיוחס למבצע ההתחסנות.

לפי דיווח של אדריאן פילוט הבוקר (ד') ב"כלכליסט"  רבים מהצוותים הספיקו כבר להתחסן גם במנה השנייה. הצוותים הרפואיים בבתי החולים הממשלתיים מונים כ־40 אלף איש. שיעור החיסון בהם הוערך בכ-75% ובכמה בתי חולים כמו רמב"ם גם הגיע ל-80%. בעוד ששיעור ההתחסנות עד כה באוכלוסיה הכללית עומד על כ-23.5%.

בדיווח נמסר כי לפני חודשיים הגיע מספר המאומתים בצוותים הרפואיים ל־76. חודש מאוחר יותר עלה ל־237 וב־7 בינואר היו 559 חולים מאומתים בקרב הצוותים הרפואיים בבתי החולים הממשלתיים הכלליים, הגריאטריים והפסיכיאטריים. מ־10 בינואר כשהחלו לקבל את המנה השנייה, מסתמנת ירידה חדה, עקבית ומתמשכת ונכון ל-18 בינואר היו 447 מאומתים. זאת בנוסף לירידה במספר עובדי בתי החולים שבבידוד, בעיקר ירידה בקרב רופאים ואחיות.

מנהל רמב"ם, ד"ר מיקי הלברטל, המשמש כיו"ר איגוד מנהלי בתי החולים הממשלתיים, מצוטט בדיווח: "יש קשר הרבה יותר מסיבתי בין מספר המאומתים לבין החיסונים. רואים שיש מתאם בין הצוותים לבין האוכלוסיה. כאשר האוכלוסיה איננה מתנהגת בהתאם להנחיות – היא גם מדביקה את הצוותים. לצערי, גם בקרב הצוותים היתה באחרונה התרופפות בשמירה על ההנחיות. לפני כשבועיים הגענו לשיא: ברמב"ם היו קרוב ל־250 אנשי צוות בבידוד. מאז הואץ קצב ההתחסנות בקרב הצוותים. אם נוסיף לזה את העובדה שכ־7% נדבקו ונושאים נוגדנים, הרי שכמעט 90% חוסנו או עברו את המחלה. אחרי קבלת המנה השנייה וחיזוק הנהלים אנו רואים תוצאות: רואים ירידה דרמטית במאומתים ופחות צורך לבודד".

"בצפון הארץ יש בעיה של התחסנות בקרב הערבים", הוסיף ד"ר הלברטל. "אם כל האוכלוסיה היתה מתנהגת כמו הצוות ברמב"ם, היינו רואים עצירה דרמטית בתחלואה".

נושאים קשורים:  צוותים רפואיים,  חיסון לקורונה,  ד"ר מיקי הלברטל,  חדשות,  19-COVID
תגובות
20.01.2021, 21:33

א. ללא רנדומיזציה מול ביקורת, לא קונה סיבתיות בהכרח. יש עוד הסברים אפשריים.
ב. מי רצה דובדבנים ולא קיבל?

אנונימי/ת
21.01.2021, 12:13

הצלחה אבות רבים לה הכישלון יתום. מנהלי בתי החולים מתהדרים כעת בירידה בתחלואת הצוות הרפואי בעקבות החיסונים. איפה הם היו כשהצוותים חלו ואיך הם הגנו עליהם?

אנונימי/ת
21.01.2021, 12:21

אין בעיה שהחרדים יטפלו בעצמם ויפנו רופאים לטיפול ביתר האוכלוסייה. רק שנזכור לשמו מרחק כדי שלא נדבק