• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 עולמי

זן נגיף הקורונה הדרום אפריקאי מתפשט גם מחוץ לבריטניה

הוריאנט החדש, המתאפיין בעומס נגיפי גדול יותר בדרכי הנשימה, זוהה גם בשווייץ ובאוסטריה | חשש שתרכיבי החיסון של "פייזר" ו"מודרנה" לא יהיו מספיק יעילים נגדו

מוטציה בנגיף הקורונה. אילוסטרציה

המוטציה הדרום אפריקאית המסומנת 501Y.V2 – זן חדש של נגיף הקורונה שנתגלה לראשונה ב-18 בדצמבר - מתפשטת במהירות גדולה יותר מהמוטציה הבריטית ומעוררת חששות כי ייתכן שתרכיבי החיסון של "פייזר" ו"מודרנה" לא יעילים מספיק כנגדה. התקשורת הבינלאומית הרחיבה ביממה האחרונה את הדיווחים על הזן החדש בכלל זה גם אתר החדשות Infection Control הבריטי.

על פי הערכות שונות עלה החשש שהזן הדרום אפריקאי מידבק יותר ובקצב מהיר יותר מהזן הבריטי עד כדי כך שבריטניה מיהרה להשעות את כל הטיסות הנכנסות אליה מדרום אפריקה. דיווחים ראשונים על הימצאות הזן הזה הגיעו הבוקר משוייץ ומאוסטריה.

הזן הדרום אפריקאי עבר יותר שינויים אפילו מהזן הבריטי כאשר השינוי המובהק ביותר, לפי מה שמסר פרופ' ג'ון בל מבית הספר לרפואה באוניברסיטת אוקספורד, "נראה בשינוי מבני בחלבון הספייק של הנגיף".

"נראה שמתרחש עתה משחק חתול ועכבר בין החיסון לקורונה ובין המוטציות שעובר הנגיף", התבטאו כמה מומחים בתחום בריאות הציבור בבריטניה. הם ציינו כי מה שעוד מייחד את הזן הדרום אפריקאי הוא "עומס נגיפי" גדול יותר בדרכי הנשימה. על פי הערכות של מומחים בבריטניה, יידרשו לחברות שמפתחות חיסונים כמה שבועות כדי לפתח גירסת תרכיב חיסון שתהיה יעילה גם כנגד הוריאנט החדש והמאיים.

הנתונים העדכניים להיום (ג', 12:30) על תחלואת הקורונה בעולם: עד כה חלו  86,185,804, נפטרו 1,862,846 והחלימו 61,164,421 כאשר במצב פעיל עכשווי בכל העולם נמצאים עתה 23,158,537 חולים.

העלייה בתחלואה במדינות רבות הביאו את בריטניה להטיל סגר בהיקף נרחב. חלק משמעותי בהגבלות יימשך עד מארס הקרוב וגם איטליה תטיל הגבלות חמורות בהיקף ארצי שלא היו קודם לכן.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  חיסון לקורונה,  מוטציה,  דרום אפריקה,  19-COVID,  חדשות
תגובות