• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

מפקדת אלון מדווחת על שיפור ניכר ביכולות התחקור האפידמיולוגי

שיתוף הפעולה של הציבור עם החקירות עולה כל הזמן: יותר אנשים שנשלחים לבידוד מגיעים להיבדק | בפיקוד העורף מעוניינים לקחת חלק מרכזי גם במבצע חיסוני הקורונה

מפקדת אלון למאבק בקורונה, שבה פעל ענף ההערכה של אנשי מודיעין ובין תפקידיו היה לזהות מוקדי התפרצות, מגמות תחלואה וגיבוש תמונת מצב לאומית. צילום ארכיון: דובר צה"ל

פיקוד העורף רוצה לקחת חלק מרכזי במבצע החיסונים  לקורונה, אבל הוא צפוי להיתקל בהתנגדות קופות החולים. כך מדווחת הבוקר (ב') רוני לינדר ב"דה מרקר".

בדיווח גם נמסר כי מפקדת אלון של פיקוד העורף מציגה נתונים לפיהם יכולת התחקור שגוף זה מבצע לשם איתור המגעים שמקיימים מאומתי הקורונה השתפרה, לצד שיפור משמעותי שחל ביכולת לבצע כיום מעל 70 אלף בדיקות דיגום לנגיף, שתגיע בתוך שבועות ספורים ל-100 אלף ביום. גם החקירות האפידמיולוגיות השתכללו והן הרבה יותר יעילות לעומת המצב לפני חודשים אחדים: יותר מאומתים ונחשפים לנגיף ונדבקים מזוהים בשלב מוקדם ונשלחים לבידוד.

בפיקוד העורף מציינים כי שיתוף הפעולה של הציבור עם החקירות עולה כל הזמן: יותר אנשים שנשלחים לבידוד ולבדיקה, אחרי ששמם עלה בחקירות האפידמיולוגיות, מגיעים להיבדק. גם מספר המגעים שעליו מדווח כל נדבק בחקירתו נמצא עתה בעלייה משמעותית: מ-10% מהנחקרים שדיווחו על עשרה מגעים ומעלה בתחילת החודש שעבר, מדובר כבר ב-44%. חלה גם ירידה בשיעור הנבדקים המדווחים על אפס מגעים, מ-25% בחודשים הראשונים להפעלת מפקדת אלון ל-2% בלבד כיום.

עוד לפי נתוני מפקדת אלון: כיום 40% מהנחקרים אומרים שנדבקו בבית ו-50% שאינם יודעים היכן נדבקו. כ-30 חוקרים כיום הם בצוות משימה שתפקידו לייצר חקירות איכותיות יותר, שאינן מתמקדות רק במגעים של הנדבקים אלא גם במקומות ההדבקה ובאירועי התפרצות. כמו כן הוקם צוות מיוחד לחקירת נוסעים בטיסות שבהן התגלה לפחות חולה מאומת. הבעיה שטרם נפתרה: כניסתם לישראל של נוסעים שהם חיוביים לנגיף, בעיקר אלה השבים מטורקיה ומיוון, המדווחים שנכנסו לבידוד אבל חקירות מעלות שהם לא בבידוד, מסתובבים במרחב ציבורי ומדביקים אחרים.

נושאים קשורים:  מפקדת אלון,  19-COVID,  פיקוד העורף,  בידוד,  חקירה אפידימיולוגית,  מבצע חיסונים,  חדשות,  קורונה
תגובות