COVID-19 בישראל

המדען הראשי של "מודרנה": "ישראל תהיה מהראשונות לקבל את החיסון"

הישראלי ד"ר טל זקס, מנהלה הרפואי של חברת התרופות האמריקאית, הודיע: תרכיבי החיסון יגיעו לישראל במהלך הרבעון הראשון של 2021

ד"ר טל זקס, המדען הראשי של "מודרנה". "כל גוף ציבורי צריך להחליט לגבי המוכנות של לקחת סיכון במה שלא ידוע". צילום: מתוך חדשות כאן 11

המנהל הרפואי של חברת התרופות האמריקאית מודרנה, ד"ר טל זקס, בוגר אוניברסיטת בן גוריון, מסר אמש בראיונות וידיאו מבוסטון עם ערוצי תקשורת ישראליים, כי מאחר שישראל היתה בין הראשונות לחתום על הסכם עם החברה לרכישת תרכיב החיסון שלה לקורונה, היא גם תהיה בין הראשונות לקבל את מלאי תרכיבי החיסון הללו מקו ייצור שהחברה הקימה בשוויץ.

הצפי הוא שבשבועות הקרובים יתקבלו התוצאות הסופיות של שלב-3  בניסוי של "מודרנה" והן יועברו לביקורת ולקבלת אישורים ל-FDA. לפי הלו"ז של החברה, תרכיבי החיסון שלה עבור ישראל יגיעו לארץ במהלך הרבעון הראשון של 2021, אולי אף בתחילתו.

אתמול הודיעה החברה כי תוצאות ביניים משלב 3 בניסוי שלה הצביעו על יעילות של 94.5% ומבין 30 אלף נסיינים שחולקו לשתי קבוצות – אחת קיבלה את התרכיב האמיתי והאחרת את תרכיב הדמה – 95 מהמשתתפים חלו בקורונה, רק חמישה מהם מהקבוצה שקיבלה את התרכיב האמיתי וגם אלה חלו במחלה קלה, בעוד שבין 90 שנדבקו בנגיף, 11 מהם חלו במחלה קשה. תופעות הלוואי שעליהם דווח היו מינוריות ומקובלות כשמדובר בחיסונים. לפי "מודרנה", 10% מהמשתתפים דיווחו על עייפות חולפת, 4.5% על כאב ראש ו-2% על אדמומיות באזור ההזרקה.

גם תרכיב "מודרנה", כמו זה של "פייזר", ניתן בשתי מנות. שני התרכיבים מבוססים על שימוש ב-mRNA ממעטפת הנגיף.

נושאים קשורים:  מודרנה,  ד"ר טל זקס,  חדשות,  חיסון לקורונה,  19-COVID,  חברת "פייזר"
תגובות
17.11.2020, 20:25

לא צריך טובות , ספוטניק של רוסיה אפשר לקבל אחרי מספר שבועות ולא צריך טמפרטורה נמוחה , חיסון בטוח אחוזי הצלחה לא פחות טובים ממודרנה ופייזר , הפעם יהודי של רוסיה פרופ גינזזבור יצליח יותר מכולכם. לא יעזור לכם עם הקריטיקה שבסיסמ כלכלי נטו ו לא עיניו של מדע.