• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

במשרד הבריאות מציעים לשקול הטלת סגר שלישי בחנוכה

בזמן שבמשרד הבריאות כבר מדברים על סגר נוסף, פרופ' גמזו מסביר את העיכוב בתכנית הרמזור שלו ומשוכנע: "הדברים בערים אדומות יתנהלו מעתה אחרת"

פרופ' רוני גמזו. "חנויות רחוב עם הגבלות זה מתווה יחסית בטוח". צילום: הדס פארוש/ פלאש 90

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, עומד לסיים את תפקידו בסוף השבוע ולחזור לנהל את המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב. בראיון למיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום" הבוקר (ב') אמר פרופ' גמזו כי יישום תכנית הרמזור ברמה המקומית תתעכב כנראה עד 22 בנובמבר.

לאור העלייה המסתמנת בתחלואה ברמה הארצית, אמר גמזו כי "הפעלת תכנית הרמזור לניהול התחלואה ברמה המקומית תתעכב ויישומה יידחה כנראה ל-22 בנובמבר, בתנאי שמספר הנדבקים החדשים ביום יהיה עד 500 ומקדם ההדבקה יחזור להיות לא יותר מ-0.8, בעוד שעתה הוא במגמת עלייה לעבר 1 ונכון לאמש עמד על 0.96".

פרופ' גמזו העריך שההתנגדויות הפוליטיות להגבלות מקומיות, למשל ביישובים החרדיים, שבהן נתקל קודם לכן, ישתנו : אני משוכנע שהדברים יתנהלו מעתה אחרת", אמר והסביר: "חל שיפור בהתנהלות. התחלואה מנוהלת אחרת ביישובים אדומים. יש התבגרות והבנה שהמגיפה לא מתנהלת באופן ממוצע אלא בהתפרצויות". מודל הרמזור לכן צפוי, כך העריך, "לעבור התאמות קלות בשיטת הניקוד לערים וגם בהגבלות".

אם היקף התחלואה יעלה – "עוצמת הרמזור", כך הגדיר זאת, "תפחת כיוון שענפי משק נוספים לא ייפתחו לפעילות. חשוב לנהל את היישובים על פי מדדי התחלואה".

עוד אמר פרופ' גמזו: "אני לא מזהה כרגע תחלואה הולכת וגדלה בגילאי 10-6, כלומר כתות א'-ד', כי מתנהלים יותר בזהירות. פתיחת חנויות הרחוב היא דבר הכרחי. עצם העובדה שמדברים על חנויות רחוב עם הגבלות זה מתווה יחסית בטוח".

בתוך כך דווח אמש בחדשות ערוץ 12 כי בעקבות האזהרה החוזרת של ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, על כך שמקדם ההדבקה מתקרב ל-1, "מה שמעיד שהישגי הסגר השני הולכים ומצטמצמים וישראל נמצאת בצומת המסוכן ממנו אפשר להידרדר במהירות לעלייה מאסיבית בהדבקה וכי "אנחנו נמצאים ממש 'על הקשקש' מבחינת המגיפה שעלולה לחזור ולהתפשט", במשרד הבריאות הציעו לשרים לשקול הטלת סגר שלישי בדיוק בעוד חודש, מערב חנוכה ולשבוע החג.

נושאים קשורים:  סגר,  ערים אדומות,  תכנית הרמזור,  פרופ' רוני גמזו,  קורונה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
09.11.2020, 12:58

סגר של שבוע הוא די חסר משמעות.
אם כבר מחליטים סגר בחנוכה עדיף לעשות זאת לשלושה שבועות, או ליתר דיוק עד 2 בינואר. וכך להימנע גם מחגיגות חג המולד וסילבסטר.
בצורה כזו , את שיא החורף (ינואר) נפתח עם נתוני תחלואה נמוכים, ואם קצת מזל וקצת משמעת נוכל למשוך עד פסח.
בפסח שוב הטלת סגר של 3-4 שבועות על מנת שאפשר יהיה לסיים את שנת הלימודים

אנונימי/ת
09.11.2020, 15:49

החרדים דורשים סגר וכתר מלא על הערים החילוניות והיישובים הערביים, שרק בהם ההתפרצות מחמירה והולכת.
אין שום סיבה שבני ברק הירוקה תידבק מהתחלואה הגוברת בתל אביב.

אנונימי/ת
05.01.2021, 12:16

אם כמו שכתבתי לפני חודשיים היו מטילים את הסגר/ הגבלות הדוקות למשך שלושה שבועות מחנוכה ועד תחילת ינואר - היינו עכשיו במצב הרבה יותר טוב.
החיסונים כבר התחילו , וייתכן שהיינו מונעים או לפחות מצמצמים התפשטות של מוטציות כאן. ועם קצת מזל - זה היה הסגר האחרון.
אבל כיוון שבישראל הפוליטיקה מנצחת - זה מה שקרה