COVID-19 בישראל

מובטלים בשירות הקורונה: התכנית שתגייס נאמני בריאות לשכונות

הקבינט האזרחי מציע להקים מערך נאמני בריאות ברשויות המקומיות – מחוסרי עבודה שיוכשרו להעביר מידע לציבור בנושא הנחיות משרד הבריאות ויתוגמלו על כך

תושבים בשכונת לוינסקי בתל אביב. צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90

תכנית להקמת מערך של נאמני בריאות – די דומה לנאמני ניקיון שכבר פועל בכמה ישובים - שיפעל ברשויות המקומיות, ברמה של שכונה, ויסייע בהדרכת התושבים להקפדה על הנחיות משרד הבריאות – גובשה במסגרת המכון לחשיבה הציבורי, "הקבינט האזרחי". בין מנסחיה נמצאים פרופ' חגי לוין, יו"ר האיגוד לבריאות הציבור ואישים נוספים. התכנית תוצג בימים הקרובים ליו"ר ועדת הקורונה בכנסת, ח"כ יפעת שאשא-ביטון ובהמשך גם לראשי משרדי הבריאות והפנים.

על פי התכנית, עליה דיווח הבוקר (ג') חגי עמית ב"דה מרקר", כוח האדם במערך הזה יגיע מקרב אלפי מקבלי דמי אבטלה שלא שבו עד כה לעבודתם. המערך יסייע גם למשטרה וכן למשרד הבריאות.

הכוונה לתת לנאמני הבריאות כלים מקצועיים להעברת מידע על מהות המגיפה לאוכלוסיה ולסייע במניעת התקהלויות במקומות שונים בתוככי שכונות ויישובים. הרשויות המקומיות ינהלו את נאמני הקורונה ויקצו להם משימות.

הפעלת הנאמנים תתבצע במודל גמיש, המאפשר להם לשוב לעבודתם הקבועה במידת הצורך. "זה לא יפתור את בעיית אבטלה, אבל בכל רשות מקומית יהיו כמה עשרות אנשים שיקבלו שכר בדרך זו כאשר התגמול על עבודתם יגיע מהביטוח הלאומי, המשלם להם עתה ממילא דמי אבטלה", הסביר פרופ' לוין. "יש הרבה שכונות מצוקה שאין בהן מידע על המחלה המועבר בתקשורת. בשכונות שהן הכי מנותקות והכי עניות צריך להפעיל מערך כזה ויהיו שם אנשים שיכולים לעשות את השינוי המתבקש".

נושאים קשורים:  פרופ' חגי לוין,  הקבינט האזרחי,  נאמני בריאות,  קורונה,  הנחיות משרד הבריאות,  חדשות
תגובות