קורונה בישראל

בית הדין לעבודה בחר שלא להוציא צו מניעה נגד שביתת עובדי המעבדות

השופטת אריאלה גילצר-כץ זימנה לדיון שיימשך גם הערב את הממונה על השכר באוצר | יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות לפרופ' גרוטו: "אתם גרמתם להרס בריאות הציבור ועכשיו אתם משחקים על המצפון שלנו"

מחאת עובדי המעבדות מול מעון ראש הממשלה נתניהו בבלפור. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

בית הדין לעבודה בבת ים דן הבוקר (ה') בבקשת המדינה להוציא צווים לעובדי המעבדות הציבוריות, ששובתים זה היום החמישי, על מנת שישובו לעבודתם במעבדות.

כפי שפורסם קודם לכן ב"דוקטורס אונלי", דוברות משרד הבריאות מסרה כי "למרות דיונים רבים שנעשו עם משרד האוצר ועם הנהגת הסתדרות עובדי המעבדות וההצעות שהונחו על השולחן ובהן תוספת שכר, תקנים וכן גמול על מספר בדיקות - לא הצליחו הצדדים להגיע להסכמה".

בתום דיון שכלל שתי הפסקות שבמהלכן ביקשה השופטת אריאלה גילצר-כץ לאפשר לאוצר לחזור עם תשובה האם יסכים למתווה שדורשת הסתדרות עובדי המעבדה של תוספות שכר לכל העובדים במעבדות הציבוריות, ולא רק לעובדים חדשים שמצטרפים למערכת, לא הגיעו הצדדים להסכמה והדיון יימשך הערב בשעה 20:00 עם נוכחות "הממונה על השכר באוצר בעצמו", כפי שקבעה השופטת גילצר-כץ.

ההחלטה ניתנה לאחר דברים קשים בבית המשפט של אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות, כלפי פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות. אדמון טענה כי עד כה לא ניתן לעובדים מענה ותיארה תמונת מצב של חוסר רצינות של המדינה במו"מ מול עובדי המעבדות.

בזעם ועם דמעות בעיניה אמרה אדמון לפרופ' גרוטו: "יכול להיות שנחזור עכשיו לעבודה, אבל עוד שבועיים-שלושה תבוא הקריסה עם השפעת. אנחנו רודפים אחריכם חמש שנים. איפה הייתם? עכשיו אתם באים לשחק על המצפון שלנו? הגיע הזמן שתגלו אחריות ומצפון. קחו אחריות לפחות מצפונית, כי מקצועית אין לכם.

"אתם גרמתם להרס בריאות הציבור ועכשיו אתם משחקים על המצפון שלנו. המצפון שלנו נקי. אנחנו עובדים 300 שעות בחודש. העובדים במעבדות עושים לילות ושבתות. לא רואים את הבית. אתם נתתם לנו 200 תקנים, ואתם יודעים שאי אפשר לגייס כי התנאים משפילים ואנשים מעדיפים לעבוד במעבדות הפרטיות שאתם פותחים".

כאמור, שופטת בית הדין לענייני עבודה דחתה את המשך הדיון לשעה 20:00 ובינתיים שביתת עובדי המעבדות נמשכת.

נושאים קשורים:  עובדי המעבדות,  שביתה,  בית הדין לעבודה,  חדשות,  קורונה,  משרד האוצר,  תוספת שכר
תגובות

משמח לשמוע שלא ניתנו צווים. שיהיה בהצלחה לעובי המעבדות

אנונימי/ת
05.09.2020, 18:33

בהצלחה לעובדי המעבדות! מגיע להם

אנונימי/ת
07.09.2020, 22:18

יש דעה ש CDC נחלש מאד בשנים האחרונות עקב התערבות הממשל הנוכחי