חדשות

נחתם הסכם שיתוף פעולה מחקרי בתחום הסרטן והמוח בין "טבע" והטכניון

המחקר המשותף יתמקד בפיתוח שיטות אימונותרפיות חדשניות ובבדיקת יעילותם של טיפולים אימונותרפיים על ידי נוגדנים או תרפיה תאית במודלים ייחודים לטיפול בסרטן, מחלת פרקינסון ומיגרנה

בכירי "טבע" עם חוקרי הטכניון -"טבע אקדמיה". צילום: הטכניון

חברת "טבע" הרחיבה את שיתופי הפעולה האסטרטגיים שלה עם מוסדות המחקר האקדמי בישראל. לאחר שיצרה כאלה עם מכון ויצמן ואוניברסיטת תל אביב, במסגרת הפעילות הגלובלית של חברת התרופות, נחתם לאחרונה הסכם המרחיב את שיתוף הפעולה עם הטכניון בתחום האימונותרפיה לסרטן ולמחלות מערכת העצבים.

הפרויקטים החדשים מתמקדים בפיתוח שיטות אימונותרפיות מתקדמות בתחומי הסרטן והמוח. צוותי החוקרים מ"טבע" והטכניון יבצע מחקר משותף לבדיקת יעילותם של טיפולים אימונותרפיים חדשניים על ידי נוגדנים או תרפיה תאית במודלים ייחודים לטיפול בסרטן, מחלת פרקינסון ומיגרנה.

כך למשל, משלבים הפרויקטים טכנולוגיות מתקדמות לפיתוח נשאי תרופות חכמים שיוכלו להגיע למוח או לגידולים הסרטניים, הפעלה של אזורי פעילות רלוונטיים במוח ובחינת השפעתם על הפריפריה העצבית ומערכת החיסון, וחקר השפעת הסביבה החיידקית, המיקרוביום, הקיימת בגוף האדם על התפתחות פרקינסון. הפרויקטים משלבים הנדסת נוגדנים וחלבונים ואנליזות חישוביות מתקדמות של המערכת החיסונית והחיידקית.

בתמיכת רשות החדשנות ניתנו השנה שלושה מענקים לחוקרים מהטכניון כחלק משיתוף הפעולה עם "טבע". בחודשים האחרונים אושרו שישה פרויקטים משותפים לטכניון ולחברת טבע.

בנוסף, שמונה סטודנטים מצטיינים מהטכניון נבחרו לפורום הסטודנטים הארצי של "טבע" - The National Forum for Bio-innovators by Teva, וייהנו ממלגות והכשרות מקצועיות ואישיות במטרה לחברם לעולם הפארמה.

פרויקטים אלה מנוהלים דרך מוסד הטכניון למחקר ופיתוח. כדי לאתר אותם שיתופי פעולה ביצעה "טבע" תהליך עמוק לאיתורם ולמיפויים של שותפי מחקר פוטנציאליים ובחנה כ-400 מעבדות באקדמיה הישראלית וכ-90 סטארטאפים בתחום הביולוגיה. מתוכם בחרה ב-15 שיתופי פעולה אסטרטגיים עם קבוצות מחקר מובילות באקדמיה בישראל. התהליך עתיד להתרחב במהלך השנה.

ד"ר דנה בר-און, מובילת הפרויקט ומנהלת קשרי אקדמיה ב"טבע", מסרה: "שיתוף הפעולה עם הטכניון הוא מאבני הבניין המרכזיות בתכנית קשרי האקדמיה של החברה בישראל ובעולם. שילוב הכוחות מהאקדמיה ומ'טבע' תופס תאוצה למרות העיכוב שנגרם בתקופה האחרונה עקב התפשטות הקורונה וסגירת חלק מהפעילות באוניברסיטאות. אנו מאמינים שהפרויקטים יבשילו בשנים הקרובות וחלקם יוכלו להיכנס ל-pipeline העתידי של החברה".

פרופ' קובי רובינשטיין, המשנה לנשיא הטכניון למחקר, הוסיף: "שיתוף פעולה בין חוקרי הטכניון לחוקרי 'טבע' נשא בעבר פרי והביא לפיתוחה של התרופה אזילקט".

נושאים קשורים:  חברת טבע,  הטכניון,  חדשות,  מחקר ופיתוח,  חקר הסרטן,  אימונותרפיה
תגובות