חדשות

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הודיע כי הוא פורש מתפקידו

לאחר חמש שנים בתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות, הודיע בר סימן טוב שהוא פורש מתפקידו מיד עם השבעת הממשלה החדשה מחרתיים: "אני גאה בשנותיי כמנכ"ל ובפרט בהתמודדות עם משבר הקורונה"

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הודיע היום (ג') על כוונתו לפרוש מתפקידו לאחר השבעת הממשלה שנקבעה ליום ה'. ההודעה נמסרה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הבריאות יעקב ליצמן. בר סימן טוב הודיע לשניהם: "לאחר כמעט 20 שנה בשירות הציבורי, מתוכן חמש שנים כמנכ"ל משרד הבריאות, הגיע הזמן להמשיך הלאה".

ליצמן מיהר להגיב: "ראייתו המקצועית של בר סימן טוב, יכולות הניהול ובעיקר ההבנה העמוקה שלו לצורכי מערכת הבריאות הן נכסים מהותיים שתרמו לקידום וחיזוק הרפואה הציבורית בשנים האחרונות. בר סימן טוב ניהל נכון ובאופן מעורר השתאות את משבר הקורונה".

בהודעה שנמסרה על ידי בר סימן טוב היתה גם התייחסות למשבר הקורונה: "שמנו לעצמנו מספר יעדים. הראשון הוא שכל אדם הנזקק לטיפול ובפרט הנשמה, יקבל את הטיפול המצוין שהמערכת יודעת לתת. השני – שמדינת ישראל תהיה בקבוצת המדינות שמתמודדות היטב עם המשבר. עמדנו בשני יעדים אלה בהצלחה. מדינת ישראל הוכיחה חוסן לאומי רב בהתמודדות עם המשבר ובתוכה, מערכת הבריאות הישראלית הפגינה את מצוינותה ויכולותיה יוצאות הדופן.

"ככל שחולף הזמן מתברר גם וכפי שאמרנו מתחילת הדרך, אין מדובר ב'בחירה' בין כלכלה לבין בריאות. כל המדינות נפגעו כלכלית בצורה דומה, אך אלו שהגיבו מהר הצליחו להציל את חייהם של רבים מאזרחיהן. לשמחתנו, הצעדים המוקדמים שנקטה ישראל מאפשרים כעת חזרה מהירה לשגרה ויביאו לשיקום כלכלי מהיר".

בר סימן טוב, בן 44, שמונה לתפקידו במשרד הבריאות על ידי השר ליצמן ב-2015 הוביל בפועל את ניהול משבר הקורונה לצד ראש הממשלה. ליצמן היה פחות מעורב.

במהלך השבועות ארוכים מאז תחילת המשבר קראו עשרות מנהלי מחלקות בבתי החולים, יחידות ומרפאות במערכת הבריאות להחליף את בר סימן טוב, בטענה להתנהלות לקויה מצדו בטיפול במגיפה בקורונה. במכתב פומבי שפרסמו הרופאים נכתב כי התנהלותו מסכנת חולים וצוותים רפואיים.

כבר ב-2018 התפרסמו טענות של בכירים במשרד הבריאות נגד תפקודו של המנכ"ל ועל יחסים מתוחים עם בעלי תפקידים שונים שיצרו אווירה מקצועית קשה.

דובר משרד הבריאות שאתמול עוד הכחיש את כוונת בר סימן טוב לפרוש הפיץ היום את ההודעה הבאה: "משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות הודיע היום לראש הממשלה ולשר הבריאות על רצונו לפרוש מתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות".

"אני גאה בשנותיי כמנכ"ל ובפרט בהתמודדות עם משבר הקורונה", כתב בר סימן טוב במכתבו לראש הממשלה ולשר. "אני אשאר בתפקיד את הזמן הנדרש לצורך העברת מקל מסודרת ומאחל הצלחה לשר ולמנכ"ל הבאים".

נושאים קשורים:  משרד הבריאות,  פרופ' איתמר גרוטו,  חדשות,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב
תגובות
אנונימי/ת
12.05.2020, 16:45

באיחור של 5 שנים, אך כמו שאומר המשפט, מוטב מאוחר וגו'.

אנונימי/ת
12.05.2020, 18:19

בפעם הבאה, רופא כמנכ"ל

אנונימי/ת
12.05.2020, 20:57

יור ההסתדרות הרפואית הנכבד עכשיו הזמן לצאת בדרישה למנות מנכל שהוא גם רופא וגם מנהל. הקטסטרופה הזאת לא יכולה להימשך.
בהתחלה היו חילוקי דעות באשר לתפקודו של הכלכלן. יצאו מכתבים נגד ואז יצאו מכתבי בעד. היום לכולם ברור שבוצעו פה שורה של טעויות ומחדלים שנובעים מחוסר ידע רפואי, חוסר הבנה של המצב בשטח וחוסר יכולת בניהול סיכונים. טוב שהוא עזב. אסור לנו לוותר על עמדה זאת בעתיד.

אנונימי/ת
12.05.2020, 21:29

יש פה תגובות כאילו שמדובר על מנכ"ל משרד הבריאות השבדי.
זהו מנכל"ל משרד הבריאות של המדינה מהמצליחות ביותר בהתמודדות עם הקורונה
וכמובן להצלחה אבות רבים, הכשלון יתום.
נכון שהיה אולי אפשר יותר, טבל מישהו אחר היה עושה את זה יותר טוב
כל הכבוד לברסי

אנונימי/ת
12.05.2020, 22:51

מסכנים הרופאים.
עכשיו יהיה מנכ"ל רופא, ולא יהיה על מי להפיל את הכשלונות והבעיות.