חדשות

ה-FDA העניק אישור לתרופה לסוכרת לחולי לב שאינם סוכרתיים

השימוש בתרופה Farxiga הביא ל-26% הפחתה באשפוזים ובביקורים במלר"ד עקב הידרדרות במצב חולי אי ספיקת לב

אי ספיקת לב (צילום: אילוסטרציה)

ה-FDA העניק בשבוע שעבר אישור לשימוש בתרופה Farxiga לחולים באי ספיקת לב שאינם סוכרתיים.

בהודעה על מתן האישור נמסר כי זו התרופה הראשונה בקבוצת מעכבי SGLT2  - sodium glucose co-transporter 2 – עבור בגירים שהם חולים באי ספיקת לב בדרגת II-IV שאצלם יש ירידה בתפקוד החדר השמאלי. אחד מכל שמונה מקרי מוות בארה"ב הם עקב אי ספיקת לב – מחלה המשפיעה על 6.5 מיליון אמריקאים.

התרופה (Farxiga (dapagliflozin מוכרת לשימוש עבור חולי סוכרת 2. האישור ניתן בעקבות ממצאי מחקר שבחן את היעילות והבטיחות של התרופה, נעשה במתכונת אקראית וסמיות-כפולה בקרב 4,744 אנשים בגיל ממוצע 66, כאשר 77% היו גברים.

השימוש בתרופה הביא ל-26% הפחתה באשפוזים ובביקורים במלר"ד עקב הידרדרות במצב החולה. המינון שניתן היה 10 מ"ג והמחקר נמשך 18 חודשים.

עם זאת, מנתה הודעת האישור של ה-FDA את תופעות הלוואי שהתרופה גורמת: התייבשות, סיכון לזיהום חמור בדרכי השתן וזיהום פטרייתי באיברי המין. כמו כן הומלץ לרופאים שירשמו תרופה זאת עבור החולים המבוגרים שלהם להעריך את תפקוד הכליות ולשקול אם יש מקום להמליץ עליה עבור אנשים עם לחץ דם נמוך. אצל אלה שמטופלים בתרופות משתנות, יש לבצע הערכת נפח תפקוד הכליות וכן לעקוב אחרי מי שמציגים תסמיני גופי קטון וחמצת בדם - ketoacidosis אוmetabolic acidosis.

נושאים קשורים:  אי ספיקת לב,  סוכרת סוג 2,  Farxiga,  אישור ה-FDA,  חדשות
תגובות