מחקרים - נגיף הקורונה

סיכון גבוה להידבקות בקורונה בביצוע פרוצדורות רינולוגיות

חוקרים הראו כי אתר הזיהום העיקרי של נגיף ה-SARS-CoV-2 עלול להימצא בחללים הסינונזאליים - פעולות רינולוגיות הן בעלות סיכון הדבקה גבוה לצוות הרפואי

בדיקת דגימה לנגיף הקורונה מחלל האף. צילום: פלאש 90

הפנדמיה המתמשכת של נגיף הקורונה (COVID-19), הנגרמת על ידי SARS-CoV-2, היא מאוד מידבקת עם תחלואה ותמותה גבוהים. הולכת וגוברת ההכרה בתפקיד המערות הנזאליות והפרה-נזאליות בסימפטומטולוגיה ומנגנון ההדבקה בנגיף. חוקרים ביצעו סקירה שיטתית על מנת לרכז את הראיות המדעיות הקיימות אודות הפתופיזיולוגיה הסינונזאלית של COVID-19.

במאמר שהתפרסם ב-Laryngoscope Investigative Otolaryngology, החוקרים ערכו חיפוש שיטתי אחרי מחקרים שפורסמו ב-PubMed/Medline ומאגר Cochrane עד 28 במרץ 2020 ומאמרים שפורסמו ב-preprints.com (כולל מאגרי ArXiv ו- Scilit) עד 30 במרץ 2020. הפקת הנתונים התמקדה בפתופיזיולוגיה סינונזאלית במחלת COVID-19.

החוקרים איתרו 19 מחקרים מתאימים. החלל הסינונזאלי עשוי להיות אתר זיהום משמעותי של נגיף ה-SARS-CoV-2, אתר שבו הגנים המשפיעים על הסיכון להדבקה מבוטאים ברמות גבוהות ויכולים לעבור מודולציה על ידי משתנים סביבתיים ומאפייני המאחסן.

החוקרים מצאו כי ההפרשה המירבית של הנגיף היא מהאף, דבר המשקף מקור מידבק עיקרי. דבר זה הודגש על ידי מקרי הדבקה מרובים של הצוות הרפואי במהלך ביצוע פרוצדורות רינולוגיות, אשר נחשבות כעת פרוצדורות בסיכון גבוה להדבקה בנגיף SARS-CoV-2. בעוד שסימפטומטולוגיה סינונזאלית, כגון נזלת או גודש אפי, אינה נפוצה במחלת COVID-19, אנוסמיה (אובדן חוש הריח) ללא חסימה נזאלית מדווחת כסמן מאוד ספציפי ל-COVID-19.

פתופיזיולוגיה סינונזאלית היא בעלת חשיבות הולכת וגוברת להבנת מחלת COVID-19. התעלה הסינונזאלית עשויה להיות אתר זיהום חשוב וההפרשה הסינונזאלית של הנגיף עשויה להיות מקור הדבקה חשוב – כולל הדבקה שמקורה בבית החולים. אנוסמיה בהיעדר חסימה אפית עשויה להיות אינדיקטור ספציפי למחלת COVID-19.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  אנוסמיה,  פתופיזיולוגיה סינונזאלית,  הידבקות בנגיף,  צוות רפואי,  מחקר,  חדשות,  אף אוזן גרון
תגובות