קורונה בישראל

"אלביט" מקימה פס ייצור מהיר של מכונות הנשמה עבור חולי קורונה

פיתוח של חברת סטארט-אפ ישראלית יאפשר לבצע בחולה הנשמה ראשונית ויהווה מענה למספר רב של מטופלים במצב פחות חמור | ב"אלביט" נערכים לייצור של כ-500-300 מכשירים בשבוע

מכונת ההנשמה של LifeCan Medical. צילום: יח"צ

לאור הקושי ברכישת מכונות הנשמה בחו"ל האיצה "אלביט" ייצור מכונות אלו עבור חולים פחות קשים. התכנית היא להגיע לכ-300 מכונות בשבוע ובהמשך להגדיל את יכולת הייצור עד 500 וכך להגיע ל-3,000 מכונות עד סוף מאי.

הייצור מבוצע בחטיבת אלביט-תע"ש ברמת השרון. הדגם שייוצר הוא של חברת הסטארט-אפ LifeCan Medical. זו מכונה שתאפשר למרכז רפואי שבו תופעל לבצע בחולה הנשמה ראשונית וכן למספר רב של מטופלים במצב פחות חמור. המכונה איננה מיועדת עבור חולים קשים.

בנוסף פותחה בישראל מכונה מדגם אחר AmboVent ואבטיפוס שלה עבר בשבוע שעבר ניסוי קדם-קליני על חזיר במעבדת האוניברסיטה העברית וב"הדסה עין כרם". נמסר כי המכשיר, שאמור להיות זול במיוחד (עלותו מוערכת ב-500 דולר ליחידה בלבד), בעל זרוע רובוטית ומערכת ממוחשבת, פותח בהליך שנמשך עשרה ימים על ידי צוות שבראשו ד"ר דוד אלקחר. התכנון נעשה בקוד פתוח ומול כ-20 צוותים במדינות נוספות.

את הניסוי ערך פרופ' יואב מינץ, ראש מרכז החדשנות לרובוטיקה כירורגית ב"הדסה" והאוניברסיטה העברית יחד עם וטרינר ואנשי צוות נוספים. ההערכה: מכשירים ראשונים מדגם זה יהיו מוכנים לשימוש בעוד פחות משלושה שבועות, ובתוך חודשיים, לאחר שיתקבלו אישורי תקינה גם מחו"ל, יחלו בייצור המוני.

נושאים קשורים:  אלביט,  נגיף הקורונה,  מכונת הנשמה,  LifeCan Medical,  פיתוח ישראלי,  קורונה,  מגיפה
תגובות