קורונה בישראל

COROBOT – רובוט לרפואה מרחוק יטפל בחולי קורונה ברמב"ם

קבוצה של תלמידים ובוגרי תכנית הרובוטיקה FIRST מבית הספר הריאלי בחיפה פיתחה פלטפורמה רובוטית שתופעל מרחוק על ידי הצוותים הרפואיים ותצמצם את סכנת ההדבקה בנגיף

חברי FIRST וה"קורובוט" שפיתחו. צילום: דוברות הטכניון

קבוצה של תלמידים ובוגרי תכנית הרובוטיקה FIRST מבית הספר הריאלי בחיפה, פיתחה, בהובלת פרופ' גיל יודילביץ מהפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל בטכניון, פלטפורמה רובוטית שתופעל מרחוק על ידי הצוותים הרפואיים ותצמצם את סכנת ההדבקה בנגיף.

מנכ"ל הקריה הרפואית רמב"ם, פרופ' מיקי הלברטל, העלה את הצורך לפתח רובוט ייעודי שישרת את חולי הקורונה וכך יצמצם את חשיפת הצוות הרפואי לנגיף ואת סכנת ההידבקות ואת הכפפה הרים ד"ר יוסי בן-דב, מנהל בית הספר הריאלי העברי בחיפה, והשבוע הוצג הרובוט לצוות הרפואי ברמב"ם.

הדגם הראשון שפותח ממלא היטב את המשימה הבסיסית של הסעת הציוד: הוא נוסע מחדר ההתמגנות ב"מחלקת כתר" אל המתחם המבודד שבו מאושפזים המטופלים ומעביר את הציוד הדרוש לצוות הרפואי שם. הוא יופעל מרחוק על ידי הצוות הרפואי באמצעות ג'ויסטיק או אפליקציה בסמארטפון, תוך הסתייעות במצלמות הווידאו המותקנות עליו.

אם הרובוט יעבור את "טבילת האש" שלו במחלקת הקורונה ברמב"ם יפותחו רובוטים נוספים לטובת מחלקות דומות בבתי חולים אחרים בישראל. במאמץ הזה ייקחו חלק קבוצות תלמידים נוספות של FIRST ברחבי הארץ.

לדברי המפתחים, בשלב הבא תורכב על הרובוט מערכת תקשורת שתכלול מסך, מצלמה, מיקרופון ורמקול, והוא יוכל לעבור בין מיטות המטופלים ולהעביר בזמן אמת מידע לצוות הרפואי.

FIRST הוא ארגון חינוכי עולמי לטיפוח יזמות ולמידה בקרב ילדים ובני נוער באמצעות תחרויות רובוטיקה. ארגון FIRST ISRAEL, שהפך בשנת 2013 לפרויקט רשמי של הטכניון, מפעיל מאות קבוצות ברחבי הארץ ובהן כ-14,000 תלמידים בגילאי 18-6.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  בית הספר הריאלי בחיפה,  ד"ר מיקי הלברטל,  רמב"ם,  קורונה,  צוות רפואי,  COROBOT
תגובות