קורונה עולמי

תרחיש הקיצון לארה"ב: מספר המתים מקורונה יגיע למיליון איש

בתרחיש האופטימי ביותר שהוצג למשקיעים בשוק ההון האמריקאי, שיא המגיפה יחול לא לפני יוני-יולי ופחות ממיליון איש יידבקו בנגיף הקורונה

בית חולים לאשפוז חולי קורונה שהוקם במתחם כנסים ענק בניו יורק. צילום: שאטרסטוק

בעולם הפיננסי ניתנת תשומת לב להערכות ולתחזיות שונות הנוגעות לשוק ההון ולמשקיעים בו. על רקע מגיפת הקורונה העולמית, הוצגו בסוף השבוע תרחישים שונים והערכות לגבי סיכויי התממשותם. התרחיש האופטימי ביותר הוא ששיא המגיפה יהיה לא לפני יוני-יולי ובשיעור הסתברות של 45%, מספר הנדבקים בארה"ב יהיה כנראה פחות ממיליון איש.

לעומת זאת, יש גם תרחיש ששיעור הסתברותו הוערך ב-35%, לפיו עד 4 ביולי מספר הנדבקים בארה"ב יעבור את המיליון. שיעור הסתברות של 15% הוא לגבי תרחיש קיצון במיוחד לפיו מספר הנדבקים בנגיף יהיה 150 מיליון ומספר האנשים שימותו מהמחלה בארה"ב יגיע למיליון איש.

בשיעור הסתברות של 5% תהיה סגירה מוחלטת של כל הפעילות במשק האמריקאי למשך שבועיים לצד עלייה דרמטית בביצוע בדיקות כדי להגיע למצב שבו כמעט כל אזרחי ארה"ב ייבדקו ובעקבות זאת תטויב האבחנה. במצב כזה תתאפשר ובאיטיות החזרה לפעילות הכלכלית, כאשר ניטור חולים יהיה אקטיבי בקהילות שבהן יש חשש להתפשטות ההידבקות. במצב כזה מספר הנדבקים בנגיף יגיע לפחות מ-500 אלף בכל ארה"ב. אולם, כך ציין מחבר תחזית זאת, ממשל ארה"ב איחר לפעול בכמה שבועות כדי שתרחיש זה אכן יתממש.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  מגיפה,  ארה"ב,  קורונה
תגובות