קורונה בישראל

רופאים בכירים פרסמו מודעת חירום לציבור החרדי: "ונשמרתם לנפשותיכם"

הציבור החרדי נקרא להישמע בקפידה יתרה להנחיות משרד הבריאות ולהיזהר בהתנהגותו כדי לבלום את התפשטות מגיפת הקורונה

42 מבכירי הרופאים בבתי החולים איכילוב, שיבא, אסף הרופא, לניאדו, מעייני הישועה, השרון, אסותא, הדסה, בני ציון, סורוקה, רמב"ם, זיו ושערי צדק פרסמו אתמול (ה') פניית חירום לציבור החרדי ובה הדגישו את הצורך לפעול נכון, לשם הצלת נפשות.

הפנייה נוסחה בשפה המוכרת היטב לציבור הזה ובהדגשת ציטוט מהמקורות "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם", כדי שתובן ותוטמע. בפנייה נקרא הציבור החרדי כולו להישמע בקפידה יתרה להנחיות משרד הבריאות, להיזהר מאוד בהתנהגותו כדי לבלום את התפשטות מגיפת הקורונה: להקפיד על ריחוק של שני מטר בין אדם לאדם במרחב הציבורי, להימנע מהתקהלויות, להקפיד הקפדה יתרה ומחמירה בכללי ההיגיינה ושמירה על בידוד ביתי, לא לצאת מהבית שלא לצורך חיוני כמוגדר בחוק ובהתאם להנחיות משרד הבריאות. בפנייה מוזכרים ביטויים כמו פיקוח נפש, צו השעה ומטרת ההנחיות – הצלת חיים.

המהלך הבלתי שגרתי הזה הוא תוצאה מההכרה שרבים בציבור החרדי אינם צופים בשידורי טלוויזיה ואינם מודעים להנחיות משרד הבריאות כיצד לנהוג בעת הזו. אמצעי התקשורת בציבור החרדי מנוהלים דרך מודעות על לוחות מודעות בשכונות, בעיתונות הייחודית של המגזר הזה או בהאזנה לתחנות הרדיו.

כמו כן עלה חשש שההתקהלויות הצפויות בשבועות הקרובים בגלל חג הפסח (ולגבי הציבור הערבי בגלל הרמדאן) עלולות להחמיר את ההדבקה בנגיף.

בדיון בוועדת הכנסת לנושא הקורונה התייחס לכך אתמול (ה') מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ודבריו הודהדו גם בהופעות של בכירי מערכת הבריאות באולפני החדשות בטלוויזיה. הדוגמה שהובאה שוב ושוב היתה: "ההשלכות העכשוויות להתרחבות התפשטות הנגיף בעקבות מסיבות ואירועי פורים שנערכו בתחילת החודש".

באחד האירועים – מסיבה של סטודנטים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה שבה השתתפו 1,500 איש – שהה חולה קורונה לא מאובחן אחד, שנדד מאירוע זה לעוד שלוש מסיבות. בחקירה אפידמיולוגית אותרו האנשים שבאו עימו במגע והם נשלחו לבידוד. ההערכה: אותו צעיר הפיץ את הנגיף באופן נרחב.

נושאים קשורים:  קהילה חרדית,  נגיף הקורונה,  פסח,  רמדאן,  מגיפה,  הנחיות משרד הבריאות,  19-COVID
תגובות