נגיף הקורונה

עובדי המעבדות הרפואיות: "לא נספיק לבדוק את כל דגימות הקורונה"

יו"ר הסתדרות הביוכימאים והמיקרוביולוגים מתריעה: "המחסור האדיר בכוח אדם עלול לגרום לכך שהבדיקות יתעכבו והדבר עלול לעלות בחיי אדם"

המעבדה הארצית לזיהוי נגיפים ב"שיבא". צילום משרד הבריאות

עובדי המעבדות הרפואיות מזהירים מפני העומס הרב שיצר הצורך לבצע עשרות בדיקות לזיהוי נגיף הקורונה. מכתב בנושא הזה שלחה יו"ר הסתדרות הביוכימאים והמיקרוביולוגים, אסתר אדמון, לראש הממשלה ולשר הבריאות ובו ציינה כי "המחסור האדיר בכוח אדם עלול לגרום לכך שהבדיקות יתעכבו והדבר עלול לעלות בחיי אדם". כך מדווחת הבוקר (ג') מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום".

במכתבה הדגישה אדמון: "כל הגורמים יודעים שהמעבדות נמצאות במחסור אדיר של כוח אדם. אנחנו במו"מ כבר שנה עם האוצר. עם התפרצות הקורונה, לצד השפעת והזיהומים האחרים, לא נוכל לתת את השירות".

יותר ממחצית מעובדי המעבדות הרפואיות הם בגיל פרישה. "צעירים לא מגיעים למערכת", ציינה אדמון. "במשרד הבריאות והאוצר צריכים להבין שלא נוכל לעמוד בעומסים. בימים האחרונים ובפרט מאז האזהרה על התיירים מקוריאה יש פאניקה באוכלוסיה ויש יותר ויותר בדיקות".

המעבדה היחידה המוסמכת לבצע בדיקות לזיהוי קורונה היא המעבדה המרכזית של משרד הבריאות ב"שיבא" בתל השומר העובדת גם בסופי שבוע ומדי יום עד שעות הערב המאוחרות ולמרות זאת, מתקשה לעמוד בעומס. משרד הבריאות הודיע בשבוע שעבר שיאפשר ביצוע בדיקות בעוד שלוש מעבדות - בירושלים, חיפה ובאר שבע. בדיווח נמסר כי בחודש מאז החלו בדיקות מעבדה לזיהוי קורונה ועד לשבוע שעבר נלקחו 466 בדיקות לקורונה וכי המספרים זינקו מאז סוף השבוע.

נושאים קשורים:  עובדי המעבדות,  מעבדות רפואיות,  נגיף הקורונה,  אסתר אדמון,  חדשות,  מחסור בכוח אדם
תגובות
28.02.2020, 11:31

״צעירים לא מגיעים למערכת״?! אולי משרד הבריאות צריך לשקול מחדש את התנאים השרירותיים שלו לקבלת הכרה במעמד? לאחר שדחו את בקשתי מספר פעמים החלטתי שאני לא מוותרת על המקצוע שלי וכבר 8 שנים גרה ועובדת בחו״ל ומרוצה מאוד מהתנאים והשכר. ואני בטוחה שאני לא היחידה.