• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

בתי החולים בדרום נאלצו לפנות מאושפזים ממחלקות לא ממוגנות

מתקפת הטילים מעזה חייבה פינוי מאושפזים ממחלקות שאינן ממוגנות בבתי החולים סורוקה, אסותא-אשדוד וברזילי לאזורים בטוחים יותר | קופות החולים מתגברות את שירותי האון-ליין ברפואת משפחה וילדים

בית החולים סורוקה בבאר שבע. צילום: פלאש 90

לא רק עם בעיית העומסים הכבדים במחלקות הפנימיות ובמיון נאלצו להתמודד אתמול (ג') בתי החולים בדרום. מתקפת הטילים מעזה חייבה פינוי חלק מהמחלקות שאינן ממוגנות לאזורים בטוחים יותר בבתי החולים. ב"סורוקה" בבאר שבע, ב"ברזילי" באשקלון נסגרו מחלקות עקב היעדר מיגון, והמטופלים, בהם פגים וקשישים, פונו למחלקות הממוגנות. ב"אסותא-אשדוד" הועברו חולי המחלקה הפנימית אל חלקו הממוגן של בית החולים.

מאושפזים בפנימית ו' ב"סורוקה" הועברו במבצע מיוחד לאגף אחר בבית החולים. כירורגים, צוותי חדר המיון ויחידת הטראומה וכן מרדימים ואחיות הונחו להיות זמינים להגעה מיידית לבית החולים בתוך פרק זמן כדי לתגבר משמרות גם בלילה.

מנהל "סורוקה", ד"ר שלומי קודש, מסר כי בית החולים מוכן לכל תרחיש ומתקיימים בו ישיבות מטה בהתאם להתפתחויות להערכת מצב ולהיערכות המתחייבת ממנו.

בבית החולים ברזילי באשקלון הועברו כל המחלקות הלא ממוגנות ובהן שלוש הפנימיות ג', ד' ו-ה' וכן מחלקת ילדים ופגים, גריאטריה, קרדיולוגיה ונוירולוגיה, ועבור המאושפזים נפתחו המחלקות בבית החולים התת קרקעי הייעודי שנבנה במיוחד לשעת חירום.

מ"אסותא-אשדוד" נמסר כי רק רובו ממוגן מפני רקטות וטילים, אך מחלקה אחת איננה ממוגנת ולכן פונתה מיד עם קבלת ההודעות מפיקוד העורף.

קופת החולים כללית הודיעה כי היא מתגברת את שירותי האון-ליין ברפואת ילדים וברפואת משפחה והחל מאתמול אחרי הצהריים הוגדל מערך הרופאים שייתנו מענה בשירות זה, כולל אבחון מרחוק באמצעות TYTO המאפשר ביצוע בדיקות מבית המטופל ושידור הנתונים און-ליין לרופא באמצעות אפליקציה ייעודית. רופאי ילדים ומשפחה ייתנו ייעוץ והכוונה במקרים שבהם נדרשת התייעצות רפואית, אבחון ראשוני, הפקת מרשמים ובמידת הצורך גם הפנייה למיון. בנוסף ל"כללית", גם שאר קופות חיזקו את שירותי האון-ליין שלהן, לרבות מערכות לצ'אט בווידיאו עם רופאים.

קופת חולים מאוחדת נאלצה אתמול לסגור 24 מרפאות באזורי הדרום והשפלה בנוסף לשלוש מרפאות במרכז. ב"כללית" הוחלט שרק מרפאות ממוגנות יפעלו במתכונת הרגילה באזורים דרום, תל אביב, המרכז וגוש דן ובשאר האזורים יפעלו כרגיל. "מכבי" מסרה כי מרבית המרכזים הרפואיים שלה פועלים כסדרם אך ייתכנו עיכובים או היעדרויות של חלק מהשירותים. בקופת חולים לאומית מספר מרפאות באשקלון, באשדוד ובבת ים לא ייפתחו והשירות יינתן במרפאות סמוכות.

נושאים קשורים:  בית חולים ממוגן,  בית החולים סורוקה,  בית החולים "ברזילי",  אסותא אשדוד,  חדשות,  קופות החולים,  התקפת טילים
תגובות