חדשות

סוף לסכסוך העבודה: הושג סיכום בין הנהלת "הדסה" לרופאים שבסגל האקדמי

רופאי "הדסה" יוותרו על כשליש מהתוספת האקדמאית בערך כולל של כ-14 מיליון שקל לשנה | האוניברסיטה העברית תקבל אחריות על מינויי רופאים בבית החולים

המרכז הרפואי "הדסה" עין כרם (צילום: יח"צ)
המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: יח"צ).

הנהלת המרכז הרפואי הדסה, ועד הרופאים בבית החולים וההסתדרות הרפואית חתמו אתמול (ד') על מסמך הבנות השם קץ לסכסוכי העבודה בין "הדסה" לבין הסגל האקדמי. המסמך שסוכם יוגש לאשרור מזכירות הר"י ולאסיפת הרופאים ב"הדסה".

על פי הסיכום שהושג בעקבות כמה סבבי מו"מ, רופאי "הדסה" יוותרו על כשליש מהתוספת האקדמאית - בערך כולל של כ-14 מיליון שקל לשנה. בית החולים ישיג ממקורות חוץ תקציביים סכום זהה ושני הצדדים יקיימו משא ומתן עם האוניברסיטה העברית על מנת שגם היא תיתן יד במימון שליש מעלות התנאים האקדמאיים של הרופאים, בערך דומה לזה שקיים ביתר האוניברסיטאות בארץ. בתמורה, "הדסה" העניקה לאוניברסיטה מנדט מלא במינוי הרופאים בבית החולים - זכות שהיתה שמורה עד כה אך ורק ל"הדסה".

הסכסוך בין הסגל האקדמי לבין הנהלת "הדסה" נולד בעקבות הסכם קיבוצי שנחתם עוד ב-1984 בין "הדסה" לרופאיה ושהעניק הטבות שכר שאין לרופאים האקדמאים האחרים במדינה, אך עם הזמן התברר שגם היה בלתי אפשרי למימוש מבחינה כלכלית. עלותו הוערכה ב-45 מיליון שקל בשנה.

הנהלת "הדסה" מסרה כי הסכם הפשרה נעשה בהסכמה ובהתאם לכך תימנע מלפנות לבית הדין לעבודה בבקשה לבטל את ההסכם הקיבוצי. מצד שני, השאיר ההסכם בידי הרופאים הטבות שנחשבו לייחודיות להם כעובדי בית החולים הזה. ההסכם גם מעניק לאקדמיה ב"הדסה", קרי האוניברסיטה העברית, מעמד עצמאי שאיננו תלוי בהנהלתה. סוכם גם שייפתחו שני מסלולים אקדמאיים חדשים שיאפשרו את הגדלת מספר המינויים האקדמאיים לרופאים ב"הדסה".

מנכ"ל "הדסה", פרופ' זאב רוטשטיין, אמר ל"וואלה ניוז": "זה הסכם היסטורי שמחזיר את 'הדסה' למשפחת בתי החולים הציבוריים. מ-1985 עלות הסגל האקדמי היתה 45 מיליון שקל לשנה. זה, בנוסף להפסדים של בתי הספר האקדמיים, גרמו לקריסת 'הדסה'. לקח זמן והצלחנו להגיע לפשרה שלא מבטלת לגמרי את התוספת האקדמית, אבל היא הוקטנה בשליש. אני מקווה שבעתיד אף תקטן בשני שלישים ותגרום ל'הדסה' לא להיות שונה בשכר הרופאים משאר בתי החולים הגדולים במדינה". עוד הוסיף רוטשטיין כי להערכתו, הסיכום שהושג "העלה גם את רף האמון בין העובדים להנהלה".

נושאים קשורים:  פרופ' זאב רוטשטיין,  סגל אקדמי,  האוניברסיטה העברית,  סכסוך עבודה,  חדשות,  שכר רופאים,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות