חדשות

התפטר הרופא מ"הדסה" שתועד במצלמה נסתרת מקבל מעטפת מזומנים ממטופלת

בעקבות תחקיר ynet: מנהל המרפאה להריון בסיכון גבוה ב"הדסה עין כרם" הגיש את התפטרותו המיידית | בית החולים הפיץ לעובדים ריענון נהלים והנחיות בכל הנוגע לתשלומי מטופלים בשר"פ

שלט מידע על שירותי רפואה פרטית ב"הדסה עין כרם". צילום: פלאש 90

הנהלת המרכז הרפואי הדסה עין כרם הודיעה אמש (ג') כי מנהל המרפאה להריון בסיכון גבוה, פרופ' אוריאל אלחלל, הגיש את התפטרותו לאלתר והיא נתקבלה.

אמש גם הופץ לכל עובדי בית החולים מייל, חתום בידי מנהל "הדסה", פרופ' יורם וייס, שנועד לרענן הנחיות ונהלים באשר לתשלומים עבור בדיקות וטיפולים רפואיים לרבות ייעוציים, אשפוזים, פרוצדורות וניתוחים. במייל הודגש ש"כל התשלומים המשולמים בגין השירותים הרפואיים בבית החולים, לרבות שר"פ, משולמים על ידי מקבלי השירות אך ורק באמצעות מערכת הפקידות ולפקודת בית החולים הדסה, ובתמורה לקבלה רשמית של הדסה. כך מדווחת הבוקר (ד') ענבר טויזר ב-ynet.

התפטרותו של פרופ' אלחלל באה בעקבות פרסומים שהופיעו בימים האחרונים בתחקיר ynet, לפיהם תועד במצלמה נסתרת ובהקלטה כשהוא מבקש ממטופלת שלו 1,500 שקל במזומן במעטפה, תמורת בדיקת מי שפיר. הבדיקה נעשתה בבית החולים, הגם שהפנייה לרופא היתה במסגרת עבודתו הפרטית.

במכתב ההתפטרות שלו הדגיש פרופ' אלחלל כי הוא מסיים בזה את עבודתו בבית החולים הדסה באופן מיידי.

לצד ההודעה על קבלת ההתפטרות נמסר מ"הדסה" כי "לפרופ' אלחלל היו גם זכויות רבות בעבודתו רבת השנים בבית החולים". עם זאת ציינו כי "הדסה הוא בית חולים ציבורי, בו אין תשלומים במעטפות והזמן הציבורי קדוש לכל המטופלים, ללא תשלומים לרופאים המקבלים שכר נאה בגין עבודתם הציבורית והאקדמאית. הנהלת בית החולים הופתעה מהתחקיר וחידדה את נהלי בית החולים ומשרד הבריאות, בהטעימה כי עבירה מהסוג שחשף התחקיר לכאורה לא תאפשר המשך עבודה ב'הדסה' לאף אחד, בלי יוצא מהכלל".

נושאים קשורים:  פרופ' אוריאל אלחלל,  מצלמה נסתרת,  חדשות,  התפטרות,  שר''פ,  הריון בסיכון,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
אנונימי/ת
21.08.2019, 09:53

"ובערת הרע מקרבך"

אנונימי/ת
21.08.2019, 14:47

רוטשטיין מומחה בריקון בית החולים מהרופאים המצוינים---- בעבר הצליח לרוקן את מחלקת אונקולוגיה ילדים מהרופאים המופלאים והמסורים שהיו שם...... לא נסלח ולא נשכח.......

אנונימי/ת
21.08.2019, 16:01

יגיע בקרוב היום של רוטשטיין לעוף לכלא

21.08.2019, 19:38

תגיד, אתה לא מתבייש?
זה אותו דבר?
איך אתה משווה בשם הצידוק להכפיש את רוטשטיין (שאיני מכירו כלל ולא מצדיק אותו בפרשת המחלקה ההמטולוגית)?
לא מבין מה מדריך את קו המחשבה שלך...

אנונימי/ת
21.08.2019, 20:23

כבר אמרו חכמינו: אומן שונא בן אומנותו.......

אנונימי/ת
21.08.2019, 17:44

מה גורם לכם במסגרת אג'נדה נסתרת לשנות עובדות??
אורלי לוי איננה ח"כ, היא ח"כ לשעבר, ואין סיבה ששיהוק פולטי של מועמדת כושלת יקבל במה במסגרת זו, בשם מה??

אנונימי/ת
21.08.2019, 20:50

עצוב, מכל זווית שמסתכלים על זה.

אנונימי/ת
21.08.2019, 23:09

יש לברך את זאב רוטשטיין והדסה על כך שהראו לאלחלל את הדלת, בניגוד להתנהלותו המבישה של גבי ברבש באיכילוב לפני כמה שנים שנתן גיבוי לשלומי קונסטנטיני, צביקה רם ויוסי פז שממשיכים לעבוד עד היום כאילו לא קרה כלום.

אנונימי/ת
22.08.2019, 18:39

בדיוק את זה רציתי לכתוב. תודה שהקדמת אותי. "הפרקליטות" הוציאה את קונסטנטיני נקי לחלוטין למרות שאפילו שילם לרופאים שלו כסף תמורת חשבונית מס תמורת ביצוע ניתוחים ציבוריים עבורו באיכילוב. הפך את איכילוב לבי"ח פרטי אישי שלו לכל דבר ועניין. מה שכן, טוב שהרופאים שלו עשו את הניתוחים.....

אנונימי/ת
22.08.2019, 00:02

רופא מצויין ואיש נהדר ונדיב… חבל על היכשלותו הטכנית כאן

אנונימי/ת
22.08.2019, 10:41

רופא מעולה, רב זכויות. אכן כשל. האם לא ניתן למצוא דרך להשית עליו עונש או קנס כל שהוא ולאפשר לו להמשיך בעבודתו המסורה?

אנונימי/ת
23.08.2019, 22:09

פרופ' אלחלל איש יקר, מומחה משכמו ומעלה, אוהב אדם, מתחבר רגשית לכל מטופלותיו ועושה תמיד מעל ומעבר לבריאותן, לשמירה על ההריון שלהן וכדי שיזכו לפרי בטן למרות ובתוך כל הקשיים והסיכונים שהן חוות.
הטעות הראשונה שלו היא התמימות והאמון במטופלות. תמיד שם את טובתן בראש מעייניו ודאג גם לכיסן. את עבודתו הציבורית העמיד תמיד במקום ראשון ולא דחף אף פעם לשרפ. כשנתקל במקרים שלא התאימו לטיפול במסגרת הציבורית ניסה למצוא דרכים להקל עליהן בנטל ולקבל טיפול סמי פרטי בלי להכביד עליהן יותר מדי בעלויות. במסגרת זו עשה כנראה טעות בפתרון שמצא. טעות שהביאה עליו אסון שלא הגיע לו. כמי שמכיר רבות מהנפשות הפועלות בהדסה וגם בכמה בתי"ח אחרים, אין לי ספק שהתחקיר הזה יכול היה להיות על רופאים שהגיעו להם החשיפה והביזוי עשרות מונים יותר מאשר לפרופ' אלחלל. אנשים שאי אפשר להחליף איתם מילה לפני תשלום אפור או שחור והמניעים שלהם רחוקים מהעדפת טובת החולה. להזכירכם, דווקא בהדסה יש מנגנון לקבלת טיפול פרטי באופן חוקי, ואין לרופא שום סיבה להסתכן בקבלת תשלום מתחת לשולחן.
בעקבות המשבר בהדסה נפגעו כל הרופאים הבכירים בצורה אנושה, הן ברמת ההכנסה החודשית והן בגזילה ישירה של כספים שהרוויחו בזיעת אפיים לאורך שנות עבודת שרפ רבות. גם היום "מגלחים" מהכנסתם על עבודה פרטית תקורות אדירות וגם מורידים פה ושם סכומים באופן שרירותי על כל מיני השתתפויות ותמיכה במוסד. באוירה כזו, ההזדהות עם המוסד והנכונות להקרע בשירותו מטבע הדברים נפגעות.
כמי שעזב את המוסד לפני שנים, על רקע ההתנהלות השערורייתית של ההנהלה הרפואית והכלכלית, וכמי שספג על בשרו את הגזרות שנבעו מההתנהלות הזו, אני מכיר את המצב מצוין. אורי הוא לא תפוח רקוב, הוא השאור שבעיסה, והמחיר על הטעות בשיקול הדעת, התמימות והאמון במי שנתן להן את חלבו ואת לשדו הוא כבד ונורא. אני בז לקולגות שמיהרו להשמיץ, לבזות ולגנות מבלי להכיר את האיש, את נסיבותיו ואת תרומתו.

אנונימי/ת
04.09.2019, 23:56

חבל הוא רופא מצוין ואני לא איך להסתדר