חדשות

מחלת דם נדירה הביאה למותם של אישה הרה ושני עובריה

משרד הבריאות אישר בהליך מזורז לייבא עבורה תרופה חדשה למחלת ה-ITP שאינה כלולה בסל התרופות, אולם היא הגיעה מאוחר מדי לאישה ולתאומים שברחמה

הריון. צילום אילוסטרציה

אישה בשבוע ה-19 בהריון תאומים, שסבלה ממחלת דם נדירה ITPי - Immune Thrombocytopenia - אושפזה במצב קשה בבית החולים איכילוב בתל אביב בשבוע שעבר, ועל אף מאמצי הנהלת בית החולים להשיג עבורה תרופה חדשנית למחלתה הנדירה, האישה נפטרה ושני העוברים מתו אף הם. כך מדווחת הבוקר ענבר טוזר ב-ynet.

האישה, בשנות ה-30 לחייה, סבלה ממחלת הדם ארגמנת תרומבוציטופנית אידיופתית, שההערכה היא כי חולים בה בישראל בין 20 ל־30 אנשים מדי שנה. ביטויה הראשוני של המחלה האוטואימונית, הפוגעת בעיקר במערכת החיסון, הוא ספירת טסיות נמוכה והסכנה הגדולה ביותר שלה היא דמם מסיבי. המחלה מופיעה בעיקר בקרב נשים בגילאי 40-20 שנה.

לאחר שהאישה אושפזה, מצבה הידרדר והטיפול המקובל לא הועיל, ניסתה הנהלת בית החולים להשיג עבורה תרופה חדשה מצילת חיים, "קבליבי", שאושרה לאחרונה על ידי ה-FDA אך עדיין לא נרשמה בישראל ומועמדת לסל התרופות הקרוב. הבקשה לאישור מוקדם של התרופה הופנתה לוועדת החריגים של משרד הבריאות, והיא אושרה בסוף השבוע בהליך מזורז של משרד הבריאות, אלם שעות לפני שהתרופה הגיעה לארץ, נפטרו האישה והתאומים שברחמה.

מנכ"ל "איכילוב" מסר ל-ynet כי חברת התרופות סאנופי איתרה את התרופה בהולנד והיא הוטסה ארצה, "אך לצערנו הרב במהלך הטסת התרופה הגיעה החולה למצב של מוות מוחי".

נושאים קשורים:  מחלה נדירה,  הריון תאומים,  חדשות,  ועדת חריגים,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב,  תרומבוציטופניה חיסונית
תגובות
13.08.2019, 12:33

הי, נראה לי שנפלה טעות נגררת. במקור (YNET) ציינו את מחלת ה-ITP, אך נראה לי שמדובר במחלה דומה אך מאוד שונה בשם TTP.

חבל (ומביש) מאד שבאתר המיועד לרופאים חלה טעות בשם המחלה ממנה נפטרה לצערנו הרב אשה הרה.
המחלה נקראת TTP , מחלה נדירה ואלימה, השונה לחלוטין בשכיחות, קליניקה, טיפולים וסיבוכים ממחלת ITP שהוזכרה בכתבה.