חדשות

הקרדיולוגית המומחית מאנגליה הגיעה ל"שיבא" לבצע צנתורים ייחודיים

המצנתרת המוערכת ד"ר סבינה ארנסט הגיעה לבצע יחד עם רופאי מכון הלב ב"שיבא" צנתורים במטופלות שנולדו עם מומי לב ופיתחו הפרעות קצב מורכבות

מימין, ד"ר ארנסט, ד"ר בינרט וד"ר נוף. "לעתים, בשל המבנה האנטומי של הלב, יש צורך בהליכים ייחודיים שיבצעו מומחים בעלי ניסיון ספציפי בתחום". צילום: דוברות "שיבא"

במכון הלב במרכז הרפואי שיבא בוצע טיפול ייחודי בשתי מטופלות עם מומים מולדים קשים בלב שסבלו מהפרעות קצב מורכבות. הטיפול בוצע במסגרת שיתוף פעולה בין רופאי שיבא לבין ד"ר סבינה ארנסט מבית החולים רויאל ברומפטון בלונדון, מומחית ומצנתרת מוערכת בקהילת הקרדיולוגים העולמית לטיפול בהפרעות קצב וטיפולי אבלציה, שהגיעה לשם כך לישראל.

כדי לצפות בהליך שבוצע בחדר הצנתורים והועבר בשידור ישיר לחדר הרצאות, הוזמנו רופאים ואנשי צוות מכל בתי החולים בארץ.

הצנתורים הייחודיים בוצעו במטופלת בסוף שנות ה-40 לחייה ובנערה בת 15. שתיהן עברו קודם לכן תיקונים ניתוחיים שהובילו להפרעות הקצב המורכבות. נסיונות טיפול שנעשו בהן בבתי חולים אחרים כשלו. במהלך הטיפול שקיבלו ב"שיבא" נעשה מיפוי וניווט תלת מרחבי מתקדם מסוג "קרטו".

בהליך השתתפו ד"ר רועי בינרט, מנהל המרכז להפרעות קצב וקוצבים, ד"ר איל נוף, מנהל שירות אלקטרופיזיולוגיה פולשנית, וד"ר אפרת מזור-דריי, מנהלת המרפאה לטיפול במומי לב במבוגרים.

ד"ר בינרט מסר: "מספר המקרים של התפתחות הפרעות קצב בקרב מבוגרים עם מומים מולדים בלב הולך וגדל עם השנים כתוצאה מהישרדותם של תינוקות שנולדו עם מום מולד בלב ועברו תיקונים ניתוחיים. הפרעות הקצב הללו משפיעות על אורח החיים של המטופלים ובחלקן אף מסכנות את חייהם. לעתים, בשל המבנה האנטומי של הלב לא ניתן לבצע במטופלים אלה את הפעולות הרגילות ויש צורך בהליכים ייחודיים שיבצעו מומחים בעלי ניסיון ספציפי בתחום".

נושאים קשורים:  מומי לב,  צנתור,  אבלציה,  הפרעת קצב,  חדשות,  ד"ר רועי בינרט,  ד"ר איל נוף,  ד"ר אפרת מזור-דריי,  המרכז הרפואי "שיבא"
תגובות
אנונימי/ת
26.07.2019, 18:58

כאשה, גאווה גדולה לראות אשה רופאה בתחום שרובו נשלט על ידי הגברים.ואני בטוחה שהרופאה מאנגליה מדהימה הן מקצועית והן מבחינת יחסי אנוש. והלוואי בארץ.
אם היו משכילים במדינת ישראל לא למנוע את התקדמותן של נשים רופאות בכל התחומים הנשלטים על ידי גברים היו מתפתחות גם בארץ רופאות איכותיות . אבל המניעות הבלתי פורמאליות בתחומים כירורגיה , קרדיולוגיה, נוירוכירורגיה .וכל התחומים היוקרתיים של הרפואה שנישלטים שנים על ידי זכרים רופאים . הן נשלטים על ידי רופאים זכרים לא כי אין נשים רופאות מספיק מקצועיות . הן מדירות את עצמן כי יודעות שהדרה בלתי פורמאלית תפגוש אותן ולמי יש את הכח כל הזמן להילחם על מקומך .....
ולא זה לא בגלל שאישה צריכה לגדל ילדים או ללדת .
כל תחומי הרפואה המאתגרים ביותר והתובעניים ביותר (גם פיזית) נשים יכולות לעבוד בהן.
אבל כרגיל נשים מודרות בארץ מאד, ישראל חברה שוביניסטית מאצואיסטית וכל הייטים למיניהם.
נכון שגם בעולם המצב לא משהו.
אבל אני מתייחסת למצב של הנשים בתחומי הרפואה בארץ,
כמה מנהלות מחלקות בכירות יש בארץ?
כמה מנהלות בתי חולים גדולים במרכז יש בארץ?
כמה דיקני בתי ספר לרפואה נשים יש בארץ?
כמה מרצות נשים יש בכל האוניברסטאות בארץ ביחס למרצים גברים ?
כמה כירורגיות נשים יש בארץ?
כמה נוירוכירוגיות נשים יש בארץ?
כמה קרדיולוגיות יש בארץ?
התשובה ידועה....
חבל חבל חבל
האם משהו השתנה במאה השנים האחרונות ???????????????????????
הדרך היחידה שאשה מתקדמת בתחום הרפואה 0ובכל התחומים ) ועל זה יש מחקרים וסיפורים ועדויות
זה אם מישהו שהוא בדרך כלל גבר , פותח עבורה את הדלתות .
וזה דבר שהוא בעייתי.