חדשות

משרד הבריאות יתמרץ קופות חולים שיפחיתו שימוש במשככי הכאבים

על פי ההנחיות החדשות, הקופות יתבקשו בנוסף להציג תכניות לשיפור ההיצמדות לטיפול התרופתי במחלות כרוניות כגון סוכרת, יתר לחץ דם ויתר שומני דם

רוקחת, בית מרקחת. אילוסטרציה

בניסיון לבלום את תופעת ההתמכרות למשככי כאבים, משרד הבריאות יתמרץ כספית את קופות חולים שיפחיתו רכישת משככי כאבים בקרב מבוטחים וכן עבור מימוש מרשמי סוכרת ולחץ דם לחולים כרוניים, וזאת במטרה לגרום לשימוש מושכל בתרופות. כך מדווחת הבוקר (ב') מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום".

במשרד הבריאות הודיעו בנוסף כי יימדד שיעור הגידול במספר המטופלים (לא כולל חולים אונקולוגים) העושים שימוש ממושך במשככי כאבים למול השיעור בשנה הקודמת, ויחולקו כאמור תמריצים במטרה למנוע התמכרות לאופיואידים, תופעה שהפכה למגיפה בארה"ב.

ד"ר נחמן אש, ראש חטיבת  הבריאות ב"מכבי", בירך על היוזמה וצוטט בדיווח: "התמיכה של משרד הבריאות עשויה לדחוף אותנו לגייס יותר רוקחים קליניים. הטיפול בכאב בקהילה חסר מאוד. מכוני הכאב בבתי החולים עוסקים יותר בפרוצדורות ופחות באיזון הכאב. אני מקווה שהתמריץ יאפשר להפחית שימוש באופיואידים".

נושאים קשורים:  משככי כאבים,  מחלות כרוניות,  התמכרות למשככי כאב,  חדשות,  קופות החולים,  אופיואידים,  פרופ' נחמן אש
תגובות
22.07.2019, 22:40

אליה וקוץ בה: להיצמדות לטיפול (תרופתי) במחלות כגון סוכרת, יתר לחץ דם ויתר שומני דם יש תופעת לואי משותפת: כאב... או שאולי המשיח הגיע והכוונה לתגמל היצמדות לברות דלת פחמימות?

אנונימי/ת
26.07.2019, 19:39

דר', מישהו שהתחילו איתו אופיאטים, תוך שלוש שבועות לא יוכל להפסיק ואם יפסיק כן יתחילו הכאבים. אבל לא כאבים של המחלה, אלא כאבים של abstinence.

13.08.2019, 21:46

מסכימה מאוד ששינוי הרגלי תזונה וחיים חייב להתלוות לטיפול בסכרת וברוב המקרים מאפשר ירידה במשקל ובמדדי הסוכר ולחץ הדם וירידה בתרופות כתוצר נלווה לטיפול בבעיית השורש.

אנונימי/ת
23.07.2019, 02:27

הגיע העת למנוע מחולים לצרוך שנה תרופות נגד כאבים כדי לקבל אישור לקנביס רפואי לחולים במחלות כרוניות ידועות כשיש כאב. למה להכריח את החולה להשתמש קודם בתרופות נגד כאבים כשיש להן תופעות לוואי בשילוב התרופות הכרוניות ורק לאחר מכן לאשר את הקנביס?
לדוגמא חולה פרקינסון שידוע שיש כאבים במחלה זאת מכריחים שנה לקיחת תרופות משכחות כאב,לאחר מכן חוות דעת מרפאת כאב. גם סבל לחולה גם עלויות . הזוי עד למצב של חלמאות וחוסר חשיבה מקצועית .

מאופאטים לקנביס - אותם נרקומנים רק במונח אחר . לדעתי מוצדק רק במחלות סופניות .

אנונימי/ת
26.07.2019, 19:35

אני איתך, קשה לי לראות את החולים האונקולוגים שעם האבחנה מתחילים מייד את האופיאטים, תוך שבועיים עד שלוש, החולים הופכים ל-"נרקומנים יאטרוגניים" וחותמים על כל ניסוי רפואי בכדי שימשיכו עם האופיאטים. האופיאטים הורגים אותם הרבה לפני שהסרטן הורג אותם. נשארים מהר מאוד בלי רצון ומסכימים לכל ניסוי.

13.08.2019, 21:39

בכאב אקוטי כמו לאחר החלפת ברך יש לאפשר שימוש באופיואידים לעיתים למספר שבועות אחרי הניתוח כדי לאפשר תרגול ושיקום הברך. שונה המצב בכאב כרוני בו לצערי בישראל חסרות חלופות מתחום הרפואה המשלימה בעלות נמוכה או חינמיות. אין מספיק מרכזי שיקום כאב וליווי צמוד של מטופלי כאב כרוני.

13.08.2019, 21:43

רצף טיפול בית חולים קהילה משמעותו מעקב אחר נחיצות האופיואידים לאחר הניתוח כל מקרה לגופו וליווי המטופל ב step down במקום הפסקה חדה ולא מותאמת אישית במתן .