חדשות

"אסטרה-זנקה" מרחיבה את השקעותיה בתעשיית הביומד הישראלית

חברה התרופות ומשרד הכלכלה חתמו השבוע על הסכם לקידום פעילות מחקר ופיתוח בארץ, כולל שיתופי פעולה בניסויים קליניים

מימין לשמאל: טינה שו, סמנכ"לית טכנולוגיה וחדשנות ב"אסטרה-זנקה" סין; איסקרה רייק, סמנכ"לית אירופה וקנדה בחברה, ד"ר עמי אפלבום, המדען הראשי של משרד הכלכלה והתעשיה ויו"ר רשות החדשנות; אוהד גולדברג, מנכ"ל החברה בישראל וד"ר איתי קלע, ראש ענף מדעי החיים במערך הטכנולוגי של רשות החדשנות. צילום: שמעון מלול

חברה התרופות אסטרה-זנקה ומשרד הכלכלה חתמו השבוע על הסכם הבנות, לפיו תרחיב החברה את השקעותיה בישראל בתחומים שונים. ההסכם כולל גם שיתוף פעולה אסטרטגי בין סין לישראל. משלחת של בכירי החברה תבחן הקמת מרכז מחקר ופיתוח בישראל.

על פי ההסכם, החברה תשקיע בחברות טכנולוגיות ישראליות בתחום הביומד, תקדם שיתופי פעולה עם חברות סטארט-אפ מקומיות ותגדיל את ההשקעות במחקרים הנעשים בישראל.

על הסכם ההבנות שנחתם בטקס בתל אביב חתמו איסקרה רייק, סמנכ"לית אירופה וקנדה ב"אסטרה-זנקה" וד"ר עמי אפלבום, המדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשיה שהוא גם יו"ר רשות החדשנות. באירוע השתתפו טינה שו, סמנכ"לית טכנולוגיה וחדשנות של "אסטרה-זנקה סין" ומנכ"ל "אסטרה-זנקה" בישראל, אוהד גולדברג.

עד חודש נובמבר 2019 תציג חברת התרופות בפני ממשלת ישראל רשימת מוסדות וחברות שבהם היא שוקלת להשקיע או לחזק בהם את ההשקעה. בנוסף תפעל לקידום פעילות מחקר ופיתוח בארץ שתכלול גם שיתופי פעולה בניסויים קליניים עם חברות ישראליות, ספקיות שירותי בריאות ומרכזים אקדמיים מובילים במטרה להמשיך ולמצב את ישראל בחוד החנית בתחום מדעי החיים והבריאות.

כחלק משאיפת החברה להרחיב את "טביעת הרגל המדעית" שלה בישראל, נבחנת גם האפשרות להקמת מרכז מחקר ופיתוח - חממת מדע וטכנולוגיה. עם הקמתו תהיה ישראל המרכז השביעי בעולם בפרויקט iDREAM ותצטרף לרוסיה, לברזיל, לסין ולטייוואן. את פרויקט iDREAM העולמי השיקה "אסטרה-זנקה" בשנת 2018. הוא מתמקד בזיהוי מדינות בעלות פוטנציאל חדשנות בתחום הבריאות הדיגיטלית והשקעה בהן. מוקדי החדשנות עוסקים ביצירת טכנולוגיות בשווקים הנבחרים בתחומים מגוונים לרבות מחקר ופיתוח, חינוך, טכנולוגיה וממשל.

נושאים קשורים:  "ביומד",  משרד הכלכלה,  פרויקט iDREAM,  ד"ר עמי אפלבום,  אוהד גולדברג,  חדשות,  אסטרהזניקה
תגובות