חדשות

עובדי המינהל והמשק ב"הדסה" ישבתו היום בהזדהות עם עובדי המחשוב

עובדי המחשוב שהועברו להעסקה קבלנית דרשו להיקלט מחדש כעובדי בית החולים וקיבלו מכתבי פיטורין. הנהלת "הדסה": "הסכסוך אינו שלנו אלא של חברת נס טכנולוגיות המפעילה את שירותי המחשוב"

הדסה הר הצופים. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

עובדי המינהל והמשק בבית חולים הדסה ישבשו היום (א') את העבודה, וזאת במחאה על הכוונה לפטר את עובדי המחשוב המועסקים היום כעובדי קבלן על ידי חברת נס טכנולוגיות, וזאת לאחר שנאבקו על קליטתם להעסקה ישירה. העובדים שהועברו להעסקה קבלנית דרשו להיקלט מחדש כעובדי בית החולים וקיבלו מכתבי פיטורין. כך דווח בכתבתו של ניצן צבי כהן ב"דבר ראשון".

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים דחה את עתירת "הדסה" כנגד זכות השביתה של העובדים. שופט בית הדין דניאל גולדברג הורה לצדדים לשבת למו"מ. לטענת ההסתדרות, הנהלת בית החולים בחרה לא להיענות להצעת השופט, להתבצר בעמדותיה וסירבה לקיים מו"מ עם נציגות העובדים.

בעבר הועסקו עובדי המחשוב בהעסקה ישירה בבית החולים, חלקם במשך עשרות שנים. לפני כשנה הועברו להעסקה קבלנית באמצעות חברת נס טכנולוגיות. העובדים פתחו במאבק לשמירה על תנאי העסקתם. בהמשך הודיע "הדסה" על הפסקת ההתקשרות עם חברת נס והחלפתם בעובדי קבלן אחרים.

עובדי המחשוב, על פי הדיווח, הפגינו מול ביתו של מנהל בית החולים פרופ' זאב רוטשטיין בראש העין, במחאה על המשבר.

ב"הדסה", נמסר בדיווח, ציינו כי מדובר בסכסוך עבודה בין עובדי חברת נס לבין הנהלת החברה עצמה, על זכותם להתאגד ולשפר את תנאי העבודה שלהם. "הסכסוך אינו קשור כלל להדסה, לה יש חוזה מול חברת נס להפעלת שירותי מחשוב בהדסה". לאור הפגיעה בתפעול מחשבי הדסה בחודש האחרון, הודיעה "הדסה" לחברת נס על ביטול ההסכם עימה ובמקביל פועלת להתקשרות עם ספקים אחרים.

נושאים קשורים:  פרופ׳ זאב רוטשטיין,  נס טכנולוגיות,  עובדי קבלן,  עובדי מינהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים,  חדשות,  עיצומים,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות