• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

החל מהיום יינתנו טיפולי שיניים חינם לילדים עד גיל 18 במסגרת סל הבריאות

בעוד כחודש יסובסדו טיפולי השיניים לקשישים מעל גיל 75 | ליצמן יציג חלופות לעדכון קבוע של סל שירותי הבריאות והתרופות

טיפולי שיניים (צילום: אילוסטרציה)

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמור להגיש בתוך שבועיים לאישור הממשלה "כמה חלופות לעדכון קבוע של סל שירותי הבריאות והתרופות". כך סוכם הבוקר (א') בישיבת הממשלה שעסקה בהרחבת סל התרופות ושירותי הבריאות ל-2019 על פי המלצות ועדת סל התרופות שהוגשו ביום חמישי שעבר לסגן השר ליצמן.

דובר משרד הבריאות מסר כי סגן השר "הונחה בנושא הזה על ידי ראש הממשלה" והמטרה בעדכון הקבוע היא "להבטיח ודאות ויציבות תקציבית למערכת הבריאות כדי לאפשר לה לענות על מכלול הצרכים הנדרש למערכת לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות והזדקנות האוכלוסיה. ההנחיה עוגנה בהחלטת הממשלה.

תזכורת: הר"י תובעת שוב ושוב בשנים האחרונות להעלות את תקציב הבריאות כדי לעדכן את ההוצאות, ב-2% מדי שנה.

בנוסף אושרה גם הרחבת רפורמת טיפולי השיניים ומהיום הם יינתנו חינם לילדים ונוער עד גיל 18 בקופות החולים ובעוד כחודש יסובסדו טיפולי השיניים לקשישים מעל גיל 75. עד היום ניתנו טיפולי השיניים לילדים ונוער מגיל שמונה ועד גיל 16.

החל מהיום, 6 בינואר 2019, זכאים ילדים ובני נוער עד גיל 18 לטיפולי שיניים מניעתיים ומשמרים במסגרת סל שירותי הבריאות. הטיפולים יינתנו באמצעות קופות החולים ללא השתתפות עצמית או בהשתתפות עצמית מינימלית בסך 24 שקל לטיפול, ולא יותר מ-49 שקל לביקור במרפאת השיניים של הקופה. השירות יינתן בקופות החולים שבהן מבוטחים הילדים, במרפאות הקופה או במרפאות הקשורות איתה בהסכם.

סגן שר הבריאות ליצמן אמר על החלטת הממשלה: "אני חש סיפוק עצום על שהצלחתי להגיע ליעד שאותו הצבתי עם כניסתי לתפקידי במשרד הבריאות. התחלנו את רפורמת השיניים לילדים מגיל שמונה ומדי שנה היא הורחבה. בזה תם, בהצלחה, מהלך חברתי לאומי שאותו יזמתי למען הילדים ובני הנוער בישראל מכל האוכלוסיות ללא הבדל ואפליה". ליצמן בירך "על הירתמות כל חברי הממשלה להעביר את הרפורמה".

עוד אמר: "זהו צדק חברתי ותיקון עוול היסטורי. טיפולי השיניים היו במשך כל השנים הוצאה גדולה ומיותרת שהכבידה על הכיס של כל אזרחי ישראל. מעתה הם ניתנים ללא עלות במסגרת סל שירותי הבריאות הממלכתי בקופות החולים".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הוסיף: “החל מהיום, הורים לא יידרשו עוד לשבור קופת חיסכון עבור בריאות השן לילדיהם. נושא חשוב זה הוא אבן דרך כדי לקיים חברה שבה ערכי הבריאות נגישים, זמינים ושווים לכל כיס״.

פירוט סל שירותי רפואת השיניים למבוטחים בגילאי 75 ומעלה בחוק ביטוח בריאות ממלכתי - ליחצו כאן

נושאים קשורים:  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  רפורמת טיפולי שיניים,  טיפולי שיניים חינם לילדים,  טיפולי שיניים לקשישים,  חדשות,  סל הבריאות
תגובות