חדשות

בר סימן טוב: "יש להעלות את המס על בריאות כדי להגדיל את תקציב המשרד"

מנכ''ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בראיון ל"כלכליסט": "אין עוד מדינה בעולם הגובה כל כך מעט עבור ביטוח בריאות ומעניקה כל כך הרבה שירותים חינמיים"

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב. "הגיע הזמן שנבחרי הציבור יילחמו על התיק הזה". צילום: פלאש 90

מנכ''ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב מציע  להגדיל את תקציב המשרד בשלושה מיליארד שקל מדי שנה ולהעלות את מס הבריאות. הוא אמר זאת בראיון ליומון "כלכליסט" המתפרסם הבוקר (ה').

בראיון התבטא עוד בר סימן טוב: "מערכת הבריאות סובלת מהפרעות אכילה קשות. מה שעבד בשנים האחרונות כבר עובד פחות טוב עכשיו ויעבוד עוד פחות טוב בהמשך. ההסברים לכך: הזדקנות האוכלוסיה, העלות הגבוהה של טכנולוגיות חדשות, החרפת התחלואה הכרוני וכן שינוי בציפיות האזרחים. פעם הציבור הישראלי היה הרבה יותר סובלני וקיבל בהבנה תורים והמתנות. הנכונות של אזרחים לקבל שירותי בריאות לא טובים, לא קיימת עוד. המציאות מחייבת היתכנות שונה לגמרי".

על מס הבריאות שהוא מציע להגדיל אמר: "צריך להעלות את מס הבריאות. אין עוד מדינה בעולם הגובה כל כך מעט עבור ביטוח בריאות ומעניקה כל כך הרבה שירותים חינמיים. אם לא ייגבה הכסף באמצעות מס, האזרחים ישלמו הרבה יותר ויקבלו שירות הרבה פחות יעיל".

על המפגשים בין רופאים לבין נציגי חברות התרופות, אמר בר סימן טוב: "חוזר המנכ"ל מסדיר בצורה מפורטת את הקשר בין חברות מסחריות לארגוני הבריאות. אני לא חושב שרופאים הם מושחתים, אבל חייבים לקבוע כללים ברורים. איפה שאין אותם, יש עיוותים והטיות.

"הדיון התנקז לסוגיית הפגישות בארבע עיניים בין תועמלנים לבין צוות רפואי. אנו נעמוד מאחורי האיסור אבל למדנו שיש מקרים ספציפיים בהם לא ניתן להחיל את האיסור כי לפעמים יש רופא בודד ואין צוות, וזה יכול לקרות בקליניקה פרטית או אפילו בבתי חולים. לכן קבענו שרק בשנה הראשונה - בהוראת מעבר - יתאפשרו פגישות כאלו תוך קבלת אישור מראש ממנהל המוסד הרפואי, שתעבור אלינו ואנו נפרסם אותה לציבור הרחב.

לראיון המלא בכלכליסט לחצו כאן

נושאים קשורים:  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב,  מס בריאות,  תקציב הבריאות,  חוזר מנכ"ל,  הגבלת פעילות תועמלנים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
01.11.2018, 11:05

כשיש לך כסף ואתה לא יודע מצוקה כלכלית מהי - הגדלת מס הבריאות היא פתרון נהדר. כך, רבותי, נראה מנהל בשירות הציבורי שמנותק מהציבור.

אנונימי/ת
02.11.2018, 09:14

מנותק מהציבור ומנותק מהמציאות. השירותים שניתנים בארץ בתת רמה בכל קנה מידה של מדינות מערביות. חולים לא מקבלים את הטיפולים שהם צריכים כי סל הבריאות לא ממומן ב-100%. עוד מיסוי? שהאחרון יכבה את האורות...

אנונימי/ת
02.11.2018, 17:41

מה ציפית מאדם ששירת באוצר? אי פעם שמעת שם מישהו מדבר על הורדת מיסים?

אנונימי/ת
01.11.2018, 13:09

אין בעיה, שיגדילו את מס הבריאות על כל מי שהשכר שלו ברוטו מעל 30,000. מעניין אם גם אז המנכ"ל יתמוך בכך

אנונימי/ת
02.11.2018, 09:11

אחרת מאיפה יממנו את המנגנון המנופח והלא יעיל של משרד הבריאות?

אנונימי/ת
02.11.2018, 09:21

אדון נתניהו ונערי האוצר מבית היוצר של הקפיטליזם האמריקאי דאגו לבטל את החלק שהמעסיק שילם בעבור מס הבריאות כהטבה למעסקים, כחלוף שני עשורים באים ותוהים איך כלל המערכת בגירעון. חסר כסף תחזירו את החלק שפטר את המעסיק, ולא להעלות את שיעור המס הנוכחי כי לזה ממש אין הצדקה.
כמובן צריך לעשות זאת תוך כדי החרדה או התחשבות בעסקים קטנים

אנונימי/ת
02.11.2018, 17:43

נתניהו היה שר האוצר הנורמלי האחרון. כשנכנס לחדר אנשי האוצר הזיעו. הוא גרם להם לחשוב מחוץ לרעיון של העלאת מיסים. חבל שאלו שבאו אחריו נתנו לאנשי האוצר להוליך אותם במקום להוביל בעצמם.

אנונימי/ת
02.11.2018, 09:52

ההיסטוריה עוד תשפוט אותו - אחד האוייבים הגדולים של מערכת הבריאות בימינו, שבוודאי לא רואה את טובת הציבור מול עיניו אלא את תועלת קידומו האישי לתפקיד הבא

02.11.2018, 11:07

מטומטם!

אנונימי/ת
02.11.2018, 11:58

לכל המגיבים-הוצאתם לי את המילים מהפה
הטיפוס הזה שוטם אותנו עוד כשהיה נער-כלב אוצר
תתכוננו למלחמת עולם ב 2020

אנונימי/ת
02.11.2018, 11:58

לכל המגיבים-הוצאתם לי את המילים מהפה
הטיפוס הזה שוטם אותנו עוד כשהיה נער-כלב אוצר
תתכוננו למלחמת עולם ב 2020

02.11.2018, 12:10

דוגמה נוספת לחשיבה פוליטרוקית של אדם לא ראוי, במקום לא ראוי ואסתכן ואומר - בממשלה לא ראויה.
כדי להמשיך לשבת על כסאו השמנמן, האיש מתעב הרופאים הזה מפזר שקר נוסף על ״השירותים החינמיים״ שהציבור מקבל.
איזה חינמיים? אתה על חומרים? יש מישהו במדינה הזאת חוץ מחבריך הפוליטרוקים שמקבל שירותים רפואיים בחינם, מתי שבא להם ועל ידי מי שבא להם?
בצבא, מפקד שכך נראית יחידתו היה עף מזמן.
בכדורגל, מאמן שאלה היו תוצאות קבוצתו - היה מודח מזמן.
צריך עוד דוגמאות כדי להסביר את כוונתי? אני חושב שלא.
משרד הבריאות צריך למצוא כסות לערוות הרפורמות הכושלות שהוא מייצר (וללא צורך למען השם...המצב היה טוב יותר לפני הרפורמה) ולוטש עיניים למקום שהכי קל לממשלה לעשות זאת - לכיסי האזרחים.

02.11.2018, 13:51

כלכלן מגעיל רגיל מנערי האוצר. הכנסתו מהגבוהות במשק אבל בעל עין צרה להכנסות הרופאים. אין לו שום הבנה חברתית לשירות רפואי מהו וכיצד יש לתת אותו. החלטותיו יובילו אך ורק לשגשוג הרפואה הפרטית, שהרי מס הבריאות יגיע לשיעורי העלות של הביטוחים הפרטיים. לא אתפלא אם קשור לרפואה פרטית בצורה כזו או אחרת.

אנונימי/ת
02.11.2018, 17:54

איפה התשואות מקידוחי הגז"? אוצרות טבע של המדינה?צבא העם שומר עליהן ולא מן הנמנע שיממנו בריאות ורווחת העם?
תקנו אותי אם אני טועה?

מכון, לעלות את המס אבל על חשבון התשלום לביטוח לאומי. עליה נוספת במיסים יהפכו את נטל המיסים לבלתי נסבל ויגרום לנדידת אזרחים, כולל רופאים. לדעתי מה שנחוץ הוא שמר סימן טוב יבדוק איך לשנע תקציבים תוך השק הכולל של מיסים שהאזרחים כבר משלמים.

אנונימי/ת
03.11.2018, 17:09

מציע שבר סימן טוב יפוטר או יתפטר . מחליפו ימצא פתרונות מוצדקים ויעילים יותר.

יש לי הצעה: שיחזירו למעסיקים את מס המקביל המופיע בחוק ביטוח בריאות ממלכתי -1995 ובוטל ב-1997.
אין עוד מדינה שגובה מס יעודי לבריאות בנוסף למס ההכנסה, דמי ביטוח לאומי ומיסים נוספים באחוז כה גבוה מהכנסות הפרט.
אפשרות אחרת היא לבטל את השב"ן ואז לעלות את מס הבריאות בהתאם.