חדשות

יו"ר הר"י על חוזר מנכ"ל משרד הבריאות: "דרישה שמתאימה למשטרים אפלים"

במכתב שהופץ לחברי ההסתדרות הרפואית מתנגדים בתוקף לחוזר מנכ"ל משרד הבריאות העוסק בקשר שבין רופאים לנציגי חברות תרופות: "איסור בוטה ופוגעני"

פרופ' ציון חגי, יו"ר הר"י. "נחצה קו אדום שחייבים לתת עליו את הדעת". צילום: ביה"ח קפלן

ההסתדרות הרפואית הפיצה אתמול (ג') לחבריה הרופאים מכתב שעליו חתום יו"ר הר"י פרופ' ציון חגי ובו נאמר כי ההסתדרות הרפואית מתנגדת בתוקף לחוזר מנכ"ל משרד הבריאות הכולל הוראות המגבילות את הקשר הנחוץ והבלתי נמנע של הרופאים עם נציגי חברות התרופות והציוד הרפואי. "החוזר פוגעני מאוד ומערער את אמון המטופלים בנו", כתב פרופ' חגי.

במכתב נאמר: "אנו עדים לאחרונה למתקפה חסרת תקדים מצד הרגולטור והתקשורת על ציבור הרופאים, הכוללת טענות חמורות המכפישות את כלל הרופאים ומייחסת להם קשרים לא ראויים עם נציגי חברות התרופות, קבלת הטבות, הטיית שיקול דעת מקצועי וכיוצא באלה.

"במסגרת זו אף הוציא משרד הבריאות חוזר מנכ"ל ובו הוראות חסרות תקדים המגבילות את הקשר הנחוץ והבלתי נמנע עם נציגי חברות התרופות והציוד הרפואי. החוזר פוגעני מאד ומערער את אמון המטופלים בנו.

"כידוע, לרופאים אין יד ורגל בכל הקשור לרכישת ציוד רפואי או רכש של תרופות, שכן הסמכות לרכש נתונה כולה לוועדת רכש בהנהלות מוסדות הרפואה. לאור זאת לא ברורה הדרישה לפיה חל איסור על הרופא לקיים פגישה בארבע עיניים עם הנציגים הרפואיים של חברות התרופות. איסור כזה מטיל דופי בציבור רחב של הרופאים וכן בנציגים הרפואיים של חברות התרופות.

"בבדיקה שערכנו במדינות אחרות בעולם לא מצאנו איסור כה בוטה בשום מדינה בעולם המערבי לא באירופה, לא בקנדה ולא בארה"ב. דרישה זו מתאימה למשטרים אפלים שבהם לא סומכים על הרופאים שיפעלו לטובת מטופליהם.

"הווה ידוע לכם: ההסתדרות הרפואית רואה חשיבות רבה בהתנהלות אתית של הרופאים מול החברות המסחריות ועל כן הלשכה לאתיקה ייסדה אמנה אתית משותפת עם החברות המסחריות הקובעת כללים אתיים ברורים לסדרת היחסים. אנו פועלים לכך שמשרד הבריאות יאמץ את הכללים הראויים הקבועים באמנה שהובילה ההסתדרות הרפואית – ומתנגדים בתוקף לחוזר מנכ"ל זה".

נושאים קשורים:  חוזר מנכ"ל משרד הבריאות,  נציגי חברות התרופות,  תועמלנים,  חדשות,  אמנה אתית,  פרופ' ציון חגי
תגובות
אנונימי/ת
03.10.2018, 19:25

כל הכבוד לפרופ חגי!