חדשות

יו"ר ההסתדרות הרפואית: "חובת הר"י להיות מגדלור בתחום האתיקה"

פרופ' ציון חגי באיגרת לרגל השנה החדשה קורא לרופאים ולסטודנטים לרפואה לשמור על אחדות השורות ולהקפיד על פעילות משותפת

פרופ' ציון חגי, יו"ר הר"י. "נחצה קו אדום שחייבים לתת עליו את הדעת". צילום: ביה"ח קפלן

באיגרת ברכה לרגל ראש השנה תשע"ט, שהופצה אתמול (ב') לכל חברי ההסתדרות הרפואית, כתב היו"ר פרופ' ציון חגי, בין השאר, כי על הר"י מוטלת החובה לשמש כמגדלור בתחום האתיקה.

עוד ציין כי השנה הקרובה "מזמנת להר"י אתגרים וכר פורה לעשייה", אך לא פירט למה הכוונה. עם זאת ניתן להבין כי אחת מבין המשימות שסימן לעצמו היא לשתף פעולה גם עם הסטודנטים לרפואה.

וכך נאמר באיגרת לרופאות ולרופאים. "השנה החדשה מזמנת אתגרים וכר פורה לעשייה. על מנת להתמודד עם המציאות שבפניה אנו עומדים ולשפר אותה, חובה עלינו לשמור על אחדות השורות ולהקפיד על פעילות משותפת – של רופאי הקהילה, בבתי החולים, במרכז הארץ ובפריפריה, בכל המקצועות והתפקידים, החל מסטודנטים לרפואה ועד למנהלים הבכירים ביותר.

"גם בשנה הקרובה תמשיך ההסתדרות הרפואית להוות את המכנה המשותף לכל אלה. אנו ערוכים ללוות את חברינו בכל תחומי הפעילות, תוך הצעת סל שירותים ומעטפת תמיכה מקצועית, הרחבים ביותר: כאיגוד מקצועי, כגוף שאחראי על קידום הפרופסיה, כמגדלור בתחום האתיקה וככתובת לטיפול בפרט. גם השנה אנו מחויבים להוות שותף נאמן ובית איתן לכל רופאה ורופא".

נושאים קשורים:  איגרת לרופאים,  סטודנטים לרפואה,  תשע"ט,  חדשות,  פרופ' ציון חגי
תגובות
19.10.2018, 10:02

איזה גיבובים...
תפקיד יו״ר הר״י יכול היה להיות מושתת על עוצמה ואחריות שאין כדוגמתן במערכת הבריאות. תחת זאת, פקידונים הפכו את ההסתדרות הרפואית למגרש משחקים שלהם שבו תפקיד היו״ר ריק מתוכן וחסר משמעות.
בקברט הפרסאי הזה יו״ר הר״י מקבל תחושה של שחקן ראשי אולם תלוי בלחשנים המכתיבים לו את הטקסט ככל העולה על רוחם בהתאמה לאינטרסים שלהם.
על איזו אתיקה מדובר?
איזו זכות יש ליו״ר הר״י לדבר על אתיקה כשהארגון שהוא עומד בראשו מתנהל כמסדר סודי מימי הביניים האפלים המסרב לשקף את התנהלותו הארגונית והכספית. לא די בהצהרות על התנהלות בהתאם לתקנונים ונוהלים. לא די בהצהרות על קבלת החלטות בפורומים וועדות.
המסמכים ופרוטוקולי הישיבות צריכים להיות גלויים לעין כל דורש.
זאת אתיקה ארגונית.
זאת צריכה להיות דרישה לגיטימית של כל חבר בארגון ואני מזמין אתכם להכנס לקישור הבא ולקחת חלק בהעצמת מעמד הרופא בשנים הבאות.
http://www.atzuma.co.il/harishkifut