חדשות

לראשונה: חברת תרופות מבקשת להכליל קנאביס רפואי בטיפות בסל התרופות

חברת התרופות רפא מבקשת להכליל בסל התרופות הקרוב קנאביס רפואי בטיפות שמן תת לשוניות. אתמול אישר ה-FDA תרופת נגזרת ראשונה של מריחואנה לחולי אפילפסיה

אילוסטרציה. קנאביס רפואי

חברת התרופות רפא הגישה בקשה להכליל קנאביס רפואי בטיפות שמן תת לשוניות – מוצר בשם אקסיבן – בסל התרופות של 2019. דיוני הוועדה להרחבת הסל יחלו לאחר חגי תשרי ויימשכו עד סוף השנה.

המוצר שלגביו הוגשה הבקשה ניתן בריכוזים שונים של החומר הפעיל של הקנאביס רק למחזיקי רשיון שימוש בקנאביס רפואי. המחירים נעים בין 151 שקל ל-264 שקל לכל בקבוק. אם ייכלל המוצר בסל התרופות, מחיר המוצר יוזל משמעותית.

אתמול (ב') אישר ה-FDA תרופת נגזרת ראשונה של מריחואנה (קנאביס) – אפידיולקס (אקסיבן) המיועדת לחולים בצורות החמורות של האפילפסיה – תסמונת לנוקס-גסטאוט (LGS) ותסמונת דרבט (Dravet). שמות אלו מתייחסים לצורות שונות של התקפי אפילפסיה.

אישור ה-FDA הוגדר כ"ציון דרך ברפואה האמריקנית" הגם שניתן שנתיים וחצי לאחר שמשרד הבריאות אישר תרופה זאת באוקטובר 2015, עבור חולי אפילפסיה בישראל (יותר מ-60 אלף). הודות לטיפול בתרופה, פוחת שיעור ההתקפים עד 54%.

התרופה שאושרה בארה"ב ניתנת דרך הפה ועברה סדרת ניסויים קליניים לפני שקיבלה את האישור. התרופה מכילה את הרכיב הפעיל THC שבצמח קנאביס סטיבה (Cannabis sativa) שאיננו מכיל חומר רעיל או "ממסטל". שתי הצורות החמורות והנדירות הנ"ל של האפילפסיה מופיעות בתחילת תקופת הילדות ויש בהן סיכון למוות.

ראש ה-FDA, ד"ר סקוט גוטליב, אמר כי "האישור הוא בגדר התקדמות רפואית חשובה ביותר", אבל הדגיש כי הוא לא ניתן לכל צורות המריחואנה אלא רק לצורה רפואית ספציפית אחת בלבד, CBD.

נושאים קשורים:  סל שירותי הבריאות,  סל התרופות,  קנאביס,  שמן קנאביס,  חברת "רפא",  חדשות,  אישור ה-FDA,  אפילפסיה,  אקסיבן
תגובות
אנונימי/ת
26.06.2018, 14:08

טעות עובדתית: ועדת הסל דנה כבר - ודחתה - תרופה בשם סאטיבקס לטיפול בטרשת נפוצה, מבוססת קאנביס. לא חייבים לפרסם כל מה שמופיע בהודעה ששחררה החברה.

אנונימי/ת
07.08.2018, 03:41

.
רציתי לשאול אתכם עמיתי מה דעתכם על הקנאביס.
האם הוא אכן סם מסוכן והשימוש בו אמור להיות אסור לחלוטין, או שמא האמת עם העדויות הרבים והמחקרים, המראים על היעילות של צמח הקנאביס במגוון במצבים, ובמקרים מסויימים אף יותר מתרופות סטנדרטיות, ורק מכיוון שהעניין פוגע בהכנסותיה של התעשיה הרפואית, שכפי הידוע לנו היא בעלת השפעה רבה ויכולה להטות אפילו את דעתנו הרופאים, והיא זו שדואגת לתעמולה נגד הקנאביס וולמען סיווגו כסם מסוכן שיש לאסור על השימוש בו?