חדשות

נתונים בארה"ב: שיא של כל הזמנים במספר מקרי מחלות מין מידבקות חדשות

לפי דו"ח של מרכז הבקרה ומניעת מחלות בארה"ב (CDC), שפורסם בסוף השבוע, מספר מקרי קלמידיה, זיבה ועגבת עלה בשיעור אחוזים דו-ספרתי בשנת 2016, כולל בקרב תינוקות שנדבקו במחלות בלידה; לפי הדו"ח, עלויות הטיפול הישירות מסתכמות ב-16 מיליארד דולר בשנה

הדמייה של חיידק זיבה, gonorrhea (הדמיית אילוסטרציה)

העלייה בתחלואה בשלוש מחלות המין המידבקות הנפוצות ביותר רשמה בארה"ב שיא חדש בשנה שעברה: יותר מ-2 מיליון מקרים חדשים תועדו ב-2016. שיעור זה חרג מההערכות המקובלות בנוגע לקצב העלייה שנרשם בשנים הקודמות; כך עולה מהדו"ח השנתי בנושא שפירסם בסוף השבוע המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC). שלוש המחלות השכיחות ביותר הן: קלמידיה, זיבה ועגבת.

על-פי הערכות, מספר החולים במחלות המין בארה"ב עומד על ממוצע של כ-20 מיליון מקרים חדשים מדי שנה, כאשר מחצית מהמקרים מתרחשים בקרב גילאי 24-15. בכל רגע נתון יש 110 מיליון חולים, "ותיקים" ו"חדשים". עלויות הטיפול הישירות מסתכמות ב-16 מיליארד דולר בשנה.

רוב המקרים החדשים שנוספו מעל לממוצע השנתי, היו במחלות המין הנפוצות (1.6 מיליון מקרי קלמידיה, חצי מיליון מקרים חדשים של זיבה (gonorrhea) ו-28 אלף מקרים חדשים של עגבת). כל שלוש המחלות ניתנות לריפוי באמצעות תרופות אנטיביוטיות, נכון להיום, אבל אם אין מאבחנים אותן הן עלולות לגרום לבעיות בריאות חמורות כמו אי-פוריות, הריון חוץ-רחמי מסכן-חיים, לידת עובר מת וסיכון מוגבר להידבקות ב-HIV, הדגישו מחברי הדו"ח.

"העלייה בתחלואת מחלות מין היא אזהרה ברורה בדבר איום גדול על בריאות הציבור", אמר ד"ר ג'ונתן מרמין ראש מרכז של ה-CDC לבקרה ולמניעת מחלות ה-HIV-איידס, הפטיטיס ויראלי, STD ושחפת. "מחלות מין מידבקות הן אויב עיקש. ממדיו גדלי והולכים והוא מקדים אותנו כל הזמן בהתמודדות עמו על הצורך לתת לכך מענה הולם".

הדו"ח המלא מפרט את הנתונים הבאים: ב-2016 נרשמו בארה"ב 27,814 מקרים חדשים (כלומר מעל לממוצע) של עגבת, עליה ב-18% לעומת שנה קודמת. 80.6% מהמקרים היו בקרב גברים המקיימים מין עם גברים אחרים. גם בקרב נשים נרשמה עלייה של 36%, ובקרב תינוקות שנדבקו בעת הלידה עלייה של 28%. שיעור העלייה בקרב התינוקות הוגדר ב-CDC כ"כישלון טרגי של מערכות הבריאות". הובע חשש שתהיה לכך השפעה על בריאות הדור הבא במדינה.

בעיה מטרידה נוספת היא העלייה במקרי זיבה, מחלה שנעשית יותר-יותר עמידה לאנטיביוטיקה. שיעור העלייה לעומת שנה קודמת הגיע ל-22% בקרב גברים ו-13.8% בקרב נשים.

ה-CDC קרא לרשויות הבריאות במדינות ארה"ב, ולמוסדות הרפואה למקד מחדש את מאמציהם בחקר המחלות הללו, בשיפור בדיקות האבחון המהירות וכן את הטיפולים התרופתיים ובנוסף, להנהיג בדיקות-סקר לאוכלוסייה.

נושאים קשורים:  חדשות,  ארה"ב,  נתונים,  מחלות מין,  STD
תגובות