חדשות

מנהל חברת התרופות שהקפיץ מחיר פי 500 הורשע בהונאה ויישלח לכלא

מרטין שקרלי, שהדהים את הציבור האמריקאי כשהקפיץ מחיר תרופה לחולי איידס פי 500 בן-לילה, הורשע בהונאה במקרה אחר וצפוי להיכנס לכלא ל-20 שנה

בית משפט, ארה"ב (צילום: אילוסטרציה)

מרטין שקרלי (Shkreli), בן 34, שהתפרסם לפני שנתיים כאשר הקפיץ את מחירה של תרופה מצילת חיים ב-5000% ואמר בראיונות כי אינו סובל משום רגשות אשם על כך, נמצא אשם בהונאת בעלי מניות של חברת התרופות ושתי קרנות גידור שאותן ניהל. חבר מושבעים בבית משפט מחוזי פדרלי בברוקלין הרשיע אותו ב-8 סעיפי אישום. הוא צפוי להיכנס לכלא לעד 20 שנה.

שקרלי, שהתנהגותו השחצנית הדהימה את כלי התקשורת ודעת הקהל בארה"ב, הגיב מיד לאחר הקראת פסק הדין ואמר כי היה קורבן לציד מכשפות שיצא מכל פרופורציה.

ב-2015 נסערה דעת הקהל האמריקנית לאחר שנודע כי חברת התרופות שבראשה עמד, טורינג, הקפיצה בתוך יום אחד את מחירה של התרופה Daraprin, שנועדה לטיפול בזיהום הנגרם על-ידי טפיל, מ-13.50 דולר לטבלייה אחת ל-750 דולר. שקרלי הפגין יוהרה ושחצנות כאשר הכריז שיעלה בשיעור דומה גם את מחירה של תרופה נוספת.

על התנהגות מקוממת זאת הוא לא הואשם – אלא על כך שביצע הונאה בתחום ניירות הערך כאשר ניהל שתי קרנות גידור במקביל למשרתו כמנכ"ל חברת התרופות. הוא השתמש בהכנסות של חברת תרופות קטנה אחרת שבראשה עמד, Retroprin, כדי לפצות את בעלי המניות שלה על מהלכים שביצע בשתי הקרנות MSMB Capital ו-MSMB Healthcare.

נושאים קשורים:  חדשות,  תרופות,  מחיר,  מרטין שקרלי,  בית משפט,  ארה"ב,  הונאה
תגובות
אנונימי/ת
07.08.2017, 20:15

"סוף גנב לתלייה"