חדשות

טקס הנחת אבן פינה לפקולטה חדשה לרפואה באוני' אריאל התקיים אתמול

בפקולטה החדשה, שעדיין ממתינה לאישור מהמועצה להשכלה גבוהה, צפויים ללמוד כ-70 סטודנטים לרפואה מדי שנה; התורם הראשי שלדון אדלסון: לא מבין מדוע ישראלים צריכים ללמוד רפואה בחו"ל

המיליארדר שלדון אדלסון בטקס הנחת אבן פינה לפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל (צילום: לע"מ)

טקס הנחת אבן פינה לפקולטה חדשה לרפואה באוניברסיטת אריאל התקיים אתמול (יום ד') בעיר, בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן, התורמים שלדון ומרים אדלסון, שרים נוספים ואישי ציבור.

הקמת מבנה הפקולטה - שתהיה הפקולטה השישית לרפואה בישראל - הוא חלק מתכנית אב להרחבת הבינוי בקמפוס אוניברסיטת אריאל. עלות הקמת המבנה מוערכת ביותר מ-100 מיליון שקלים ומרבית הכסף יגויס מתרומות של הזוג אדלסון.

דיקן הפקולטה החדשה לרפואה יהיה פרופ' שי אשכנזי, ששימש עד לאחרונה בתפקיד יו"ר המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית. לפי דיווח ב"מעריב", נוסף על בניין בית הספר לרפואה ייבנה באוניברסיטה מרכז רפואי ללא אשפוז, שיספק שירותי רפואה ובריאות מקצועיים ורפואת חירום לאוכלוסייה באזור. לימודי הרפואה בפקולטה, כשתיבנה, עדיין זקוקים לאישור המועצה להשכלה גבוהה, שטרם התקבל.

טקס הנחת אבן פינה לפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל (צילום: לע"מ)

לפי הדיווחים בכלי התקשורת אתמול, ילמדו בפקולטה השנה כ-70 סטודנטים לרפואה מדי שנה.

ראש הממשלה נתניהו נאם בטקס ואמר: "אוניברסיטת אריאל היא מוסד פתוח ופלורליסטי, כדאי שעיתונאים בארץ – קודם כל בארץ וגם מחוץ לארץ – יבואו למקום הזה ויראו איך לומדים פה בצוותא יהודים ולא-יהודים. איך הם עושים זאת בסובלנות, בכבוד הדדי, בשיתוף פעולה. זוהי הרוח האמיתית של מדינת ישראל".

גם אדלסון נאם במהלך הטקס, לפי דיווח ב"וואלה", ואמר כי אינו מבין מדוע סטודנטים ישראלים נאלצים לטוס לחו"ל כדי ללמוד רפואה. "אני לא יכול להבין איך דווקא אחרי שסוף סוף השגנו מדינה בישראל, אנחנו עדיין צריכים לשלוח סטודנטים לחו"ל כדי ללמוד רפואה", אמר. הוא הוסיף כי "ההחלטה לתרום להקמת הפקולטה היתה קלה מאוד... בית הספר יהיה בעדיפות ראשונה שלי. אינני רוצה שמישהו יאמר שעליו לחכות חצי שנה ולהמתין לטיפול... אני מקווה שיהיו מספיק רופאים שיטפלו ביהודים וערבים בישראל".

נושאים קשורים:  חדשות,  אוניברסיטת אריאל,  שלדון אדלסון,  טקס,  הנחת אבן פינה,  פרופ' שי אשכנזי
תגובות

ברכותי לפרופ' אשכנזי ולצוות ההקמה של הפקולטה לרפואה באריאל - יישר כוח ואיחולים להצלחה

אנונימי/ת
02.07.2017, 08:30

כרגע זה רק טקס. אין לזה באמת משמעות אם המל"ג לא תאשר.
ואני מקווה שהמל"ג תהיה מספיק חזקה לעמוד בלחצים ולא לאשר את הצעד המיותר והבזבזני הזה.

03.07.2017, 16:44

בתור רופא אני מרגיש על בשרי מידי יום כמה שחסרים רופאים בישראל ולכן כל צעד שיגדיל את מספר הרופאים הינו מבורך ולא בזבזני.אני חושב שבעית הכותב נובעת ממיקומו של בית הספר לרפואה החדש אך עליו להתרגל לרעיון שאריאל תהיה לעולם חלק מארץ ישראל.

אנונימי/ת
03.07.2017, 19:05

אברהם, בתור רופא אתה אמור להבין שהגדלת מספר הרופאים בלי להגדיל את מספר התקנים לא תועיל. וחבל שאתה מייחס עמדה פוליטית ללא שום ביסוס, שכן לא נאמר דבר על מיקומו של בית הספר.