חדשות

חברות התרופות השקיעו 575 מיליון שקל בניסויים קליניים בבתי חולים בישראל

כך עולה מהדו"ח השנתי של משרד הבריאות בנושא; בשלוש השנים האחרונות עלו השקעות חברות הפארמה בניסויים קליניים בישראל ב-30%

ניסויים קליניים (צילום: אילוסטרציה)

הדו"ח השנתי של משרד הבריאות על השקעות חברות הפארמה בניסויים הקליניים המבוצעים בבתי החולים בישראל, לשנת 2016, מציג מגמת עלייה בסך ההשקעות של החברות. משנת 2013 לשנת 2016 עלה סך ההשקעות בניסויים קליניים בישראל ב-30%. חברות התרופות השקיעו סכום של 575 מיליון שקל בשנה שעברה בניסויים קליניים בישראל.

מהדו"ח עולה, כי המרכז הרפואי "איכילוב" דורג ראשון ברשימת המרכזים הרפואיים, עם 100 מיליון שקל מחברות פארמה למימון ניסויים קליניים שבוצעו בו; במקום השני ניצב "בילינסון" עם 92 מיליון שקל ובמקום השלישי "רמב"ם", עם 89 מיליון שקל.

המרכז הרפואי "איכילוב" דורג ראשון ברשימת המרכזים הרפואיים, עם 100 מיליון שקל מחברות פארמה לצורך מימון ניסויים קליניים

שלוש החברות שהשקיעו, על פי הדו"ח, את הסכומים הגדולים ביותר בניסוי התרופות שלהן הן "Pfizer" עם 41 מיליון שקל; MSD עם כ-40 מיליון שקלים ו-Abbvie  עם כ-39 מיליון שקלים.

בדיווח על הדו"ח ב"ידיעות אחרונות" נמסר, כי בראש רשימת הרופאים-החוקרים שקיבלו מענקי מחקר מחברות לצורך ניסויים קליניים עומדת ד"ר אביבית פאר, אונקולוגית בכירה המתמחה בגידולים בדרכי השתן, מנהלת המרכז למחקרים קליניים באונקולוגיה במרכז הרפואי "רמב"ם". סך המימון למחקריה עומד על 22 מיליון שקלים.

מנכ"לית "פארמה ישראל", הארגון המייצג את חברות התרופות הרב-לאומיות, אמרה לעיתון : "אנו פועלים בכל דרך להגדלת ההשקעות במחקרים קליניים ולהנגשת תרופות וטכנולוגיות רפואיות חדשניות לאלפי מטופלים בישראל, במסגרת הניסויים הקליניים שהחברות מממנות".

נושאים קשורים:  חדשות,  ניסויים קליניים,  תעשיית התרופות,  מימון מחקרים,  דו"ח,  משרד הבריאות
תגובות
19.05.2017, 19:47

שתי שאלות שעולות (ושכל אחד יחשוב ברצינות על התשובות האפשריות):
1) החברות שהוזכרו הן חברות זרות - מדוע אינן עורכות את המחקרים בחולי ארצותיהן אלא בישראל?
2) היות שאני בטוח שההוצאות הכספיות על המחקרים לא הגיעו ל- 575 מיליון שקל, מה עשו בתי החולים עם השארית (הגדולה, לדעתי) של הכסף הנותר? האם היא הושקעה בשיפור התנאים באותם בתי חולים?
ד"ר וידנפלד יעקב