חדשות

ה-FDA אסר את השימוש בסבון אנטי-בקטריאלי המכיל רכיבים מסוימים

לפי הודעת מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), ההחלטה אינה רלוונטית לסבונים המשמשים לחיטוי בבתי חולים ומרפאות, ותקפה רק לגבי סבונים המכילים 19 חומרים שלא הוכחו כמחסלי חיידקים

שטיפת ידיים, היגיינה (צילום: אילוסטרציה)

מינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) הודיע בסוף השבוע, כי יאסור בקרוב את השיווק של סבונים אנטי-בקטריאליים המכילים אחד מ-19 כימיקלים, לגביהם מצא כי אינם יעילים, וכי הם אולי אף קשורים בנזק בריאותי.

לפי דיווח באתר "MedPageToday"', ההחלטה אינה צפויה להשפיע על בתי חולים ומרפאות, בארה"ב לפחות, מכיוון שהם אינם משתמשים במוצרים המכילים את הרכיבים האסורים. לחברות המשווקות את הסבונים האנטי-בקטריאלים תינתן תקופת זמן של שנה לערער על ההחלטה, ולהתאים עצמן לנסיבות החדשות.

"צרכנים עשויים לחשוב שסבונים אנטי-בקטריאליים יעילים יותר במניעת ההתפשטות של חיידקים, אבל אין לנו כל הוכחה מדעית שזה המצב, או שהם טובים יותר ממים וסבון רגיל", אמרה בהצהרה לתקשורת ד"ר ג'אנט וודקוק, מנהלת המחלקה להערכת תרופות ב-FDA. לדבריה, "למעשה, חלק מהמידע מצביע על כך שרכיבים אנטי-בקטריאליים יכולים לגרום ליותר נזק מתועלת לטווח הארוך". לפי מחקרים, נזק זה עשוי להיות פיתוח עמידות של חיידקים לאנטיביוטיקה וכן בעיות הורמונליות בקרב המשתמשים.

ההחלטה שפורסמה בסוף השבוע היא סופית, לאחר שה-FDA בחן את הסוגייה בשלוש השנים האחרונות. הארגון פירסם ב-2013 קריאה לחברות המייצרות את הסבונים להוכיח להם את היעילות שלהם. לפי הודעת ה-FDA, חלק מהחברות לא סיפקו מידע חדש, או שמידע שסיפקו לא הצביע על יעילות הרכיבים שנאסרו כעת לשיווק.

ההחלטה המלאה של ה-FDA

נושאים קשורים:  חדשות,  FDA,  מינהל המזון והתרופות,  ארה"ב,  תרופות,  סבון אנטי-בקטריאלי,  כימיקלים
תגובות