• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

חוסר איזון: כשליש מתושבי העולם סובלים מתת-משקל או מהשמנת-יתר

כך מעלה "דו"ח התזונה הגלובלי" של ארגון הבריאות העולמי; לפי הדו"ח, לפחות 57 מדינות כורעות תחת הנטל של תזונה לקויה: תת-משקל בקרב אוכלוסייה מסוימת ועודף-משקל הכרוך בטיפולים רפואיים רבים בקרב אוכלוסייה אחרת

רחוב בדלהי, הודו (צילום: אילוסטרציה)

כשליש מתושבי העולם סובלים מתת-תזונה או מעודף משקל, ובכך תורמים לעלייה בתחלואה הגלובלית, שמגבירה את העומסים על שירותי הבריאות במדינות השונות; כך מציין דו"ח חדש בנושא, שציין כי שיעור הסובלים מהשמנת יתר או מעודף משקל נמצא בעלייה בכל אזורי העולם, וכמעט בכל מדינות.

המסמך נושא את הכותרת דו"ח התזונה הגלובלי (Global Nutrition Report) לשנת 2016, והוא אומץ על ידי ה-WHO. מחברי הדו"ח ציינו, כי תת-תזונה או תזונה לקויה יכולות להופיע בדרכים שונות - החל מהתפתחות לקויה של ילדים ורגישות לזיהומים אצל אנשים שאין להם מספיק מזון וכלה בסיכונים מוגברים להשמנת יתר, מחלות לב, סוכרת וסרטן אצל אנשים הסובלים מעודף משקל או מרמות גבוהות של סוכר, מלח, שומן או כולסטרול בדם.

בסין, חולים בסוכרת סובלים בממוצע מירידה של 16.3% בהכנסה השנתית

לפי הדו"ח, תת-תזונה אחראית לכמעט מחצית ממקרי המוות של ילדים מתחת לגיל חמש ברחבי העולם. יחד עם תזונה לקויה, היא מהווה את הגורם מספר אחד לתחלואה.

לפחות 57 מדינות בעולם כורעות תחת נטל כפול של רמות חמורות של תת-תזונה מצד אחד ומספר גדל והולך של אנשים הסובלים מעודף משקל והשמנת יתר מצד שני.

"אחד מכל שלושה בני אדם סובל מצורה כלשהי של תזונה לקויה", אמר לורנס חדד, חוקר בכיר במכון המחקר האמריקני International Food Policy ואחד ממחברי הדו"ח.

הדו"ח ציין את "המחיר הכלכלי שגובה תזונה לקויה". מחבריו הזהירו כי עקב כך, מדי שנה אובדים 11% מהתוצר המקומי הגולמי (GDP) של מדינות באפריקה ואסיה.

העלות למשקי הבית אף היא יכולה להיות גבוהה. בארה"ב, למשל, כאשר אחד מבני הבית סובל מהשמנת יתר, ההוצאה השנתית של משק הבית על שירותי הבריאות גבוהה יותר ב-8% בממוצע מהרגיל. בסין, חולים בסוכרת סובלים בממוצע מירידה של 16.3% בהכנסה השנתית.

נושאים קשורים:  חדשות,  תת משקל,  תזונה לקויה,  עודף משקל,  תמותה,  סקר,  ארגון הבריאות העולמי
תגובות