חדשות

סקר בארה"ב: 63% נאלצים להשתמש בחסכונות כדי לשלם חשבונות רפואיים

זהו המצב בקרב מבוטחים בביטוחי בריאות כלשהם, שלהפתעת החוקרים, היה דומה לשיעורם בקרב מי שאינם מבוטחים; הסקר נערך על ידי "קרן משפחת קייזר" וה"ניו-יורק טיימס"

בית מרקחת (צילום: אילוסטרציה)

אחד מכל חמישה אמריקנים בגיל העבודה (64-18) בעל ביטוח בריאות חווה "קשיים ובעיות בתשלום על ההוצאות הרפואיות בשנה האחרונה", שהובילו לשינוי עבודה או לשינוי משמעותי של אורח החיים; כך מצא סקר שבוצע על ידי "קרן משפחת קייזר" וה"ניו-יורק טיימס" ושפורסם אתמול (יום ד'). המצב בקרב מי שאיננו מבוטח חמור יותר: 53% התמודדו עם בעיות של אי-יכולת לשלם את החשבונות הרפואיים שלהם, ומההשלכות של אי-יכולת זו על תנאי הקיום שלהם.

בסקר נטלו חלק 2,575 בוגרים, מהם 1,204 דיווחו על בעיות כלשהן במימון תרופות. הם דיווחו כי בעיות כספיות אלה הובילו אותם לדחות יציאה לחופשה שנתית או לדחות רכישה או שכירת דירה (77%) או לצמצם רכישת מזון, בגדים ופריטים בסיסיים אחרים הנדרשים לניהול משק הבית (75%).

63% דיווחו, כי עקב אי יכולת לשלם בעד התרופות נאלצו לחסל את כל או את רוב חסכונותיהם; 42% נאלצו ליטול על עצמם משרה נוספת או לעבוד שעות נוספות; 38% דיווחו כי המצב הגדיל את חוב האשראי שלהם; 37% נאלצו ללוות כסף מקרובי משפחה או חברים, כדי שיוכלו לשלם בעד התרופות; ו-11% פנו לבקש עזרה מעמותות צדקה.

עורכי הסקר מציינים נתון שהפתיע אותם, לפיו שיעורים אלה בקרב מי שמבוטחים בביטוחי בריאות דומה לשיעור בקרב מי שאינם מבוטחים בביטוחי בריאות.

62% מהמבוטחים שנקלעו לקשיים הנ"ל דיווחו כי דחו עקב כך טיפולי שיניים; 43% ויתרו או דילגו על הפניה שקיבלו מהרופא לבדיקות או טיפולים שונים עקב מצבם הרפואי; 41% לא רכשו את מלוא רשימת תרופות המרשם שהרופא רשם להם. שניים מכל 3 מבוטחים שחוו קשיים כאלו, נטו לדווח עליהם לאחרים ולא לשמור זאת בסוד.

עוד עלה מהסקר, כי 31% מהמבוטחים עם קשיים פיננסיים מסוג זה דיווחו שסך כל התשלומים הרפואיים שנדרש מהם עמד על 5,000 דולר בשנה לפחות. 13% דיווח כי סך ההוצאות הרפואיות עמד על 10 אלפים דולר; 24% דיווחו על סך הוצאות של לא יותר מ-1,000 דולר, אך עדיין היו להם בעיות בתשלום סכום זה.

לקריאה נוספת לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  ארה"ב,  ביטוח בריאות,  הוצאות על בריאות,  חשבונות רפואיים,  סקר,  ניו יורק טיימס
תגובות