סוכרת סוג 2

סוכרת מאוזנת מעכבת או מונעת הידרדרות ביכולת השמיעה

במחקר שבחן יוצאי צבא עם וללא סוכרת סוג 2, נמצא כי חולי סוכרת שאינם מאוזנים היו עם תוצאי שמיעה גרועים יותר ואיכות חיים הקשורה לשמיעה ירודה יותר

07.09.2015, 10:31
בעיות שמיעה (צילום: אילוסטרציה)

סוכרת סוג 2 הגיעה למימדי אפידמיה בקרב יוצאי צבא (veterans) אמריקאים והיא שכיחה כמעט פי שלושה בקרב אוכלוסייה זו, בהשוואה לאוכלוסייה הכללית.

סוכרת מביאה לפגיעות קשות בתפקוד הנוירולוגי והווסקולרי ופוגעת ככל הנראה גם בתפקוד מערכת השמיעה. מחקר זה בוצע במטרה לזהות ולכמת את ההשפעה הזו, ההבדלים בשמיעה, זיהוי דיבור ואיכות חיים הקשורה לשמיעה אשר קשורים לסוכרת, וכדי לקבוע אם סוכרת מאוזנת מונעת סיבוכים בתפקוד השמיעה.

נאספו נתונים ממחקר שנערך בקרב יוצאי צבא עם וללא סוכרת אשר בחן את ההבדלים בתפקוד מערכת השמיעה ההיקפית והמרכזית הקשורים לגיל.

בוצעה השוואה בין חולי סוכרת לבין יוצאי צבא ללא סוכרת, כאשר חולי הסוכרת חולקו לתתי-קבוצות לפי האבחנה הרפואית של סוכרת וערך ההמוגלובין המסוכרר (HbA1c) על מנת להעריך את חומרת המחלה והשליטה בה.

נאספו נתונים לגבי 130 יוצאי צבא בגילאי 24 עד 73 (ממוצע: 48) ללא סוכרת, במצב טרום-סוכרת, עם סוכרת לא מאוזנת ועם סוכרת מאוזנת. התוצאות הוערכו ביחס למשך מחלת הסוכרת, שימוש באינסולין ונוכחות רטינופתיה ונוירופתיות סוכרתיות.

בהשוואה ליוצאי צבא ללא סוכרת, בקרב חולי הסוכרת שאינם מאוזנים נצפו הבדלים מובהקים בשמיעת תדירויות דיבור, כולל שמיעה גרועה ב- 3 דציבלים עם סף של 250 הרץ וב-3.5 דציבלים עם ממוצע שמיעת טון טהור. כמו כן, יוצאי צבא אלו נטו לדווח על ירידה באיכות חיים הקשורה לשמיעה.

עם זאת, יוצאי צבא עם סוכרת שאינה מאוזנת היו עם ציון ממוצע הנמוך במעט בזיהוי מילים, אך הבדל זה לא השיג מובהקות סטטיסטית וכל המשתתפים ביצעו משימות אלו בהצלחה.

בהשוואה לנבדקים עם סוכרת מאוזנת, אלו שהיו עם סוכרת שאינה מאוזנת נטו להיות עם מחלה ממושכת יותר, תלויים באינסולין ועם שכיחות גבוהה יותר של רטינופתיה סוכרתית.

בעוקבה זו של יוצאי צבא עם סוכרת סוג 2 ושמיעה טובה בסך הכל, נמצאו השפעות מובהקות של חומרת המחלה על סף השמיעה בתדירויות שונות. נמצאו הבדלים מובהקים בקרב נבדקים עם סוכרת שאינה מאוזנת. תוצאות המחקר מספקות ראיות שההפרעה בתפקוד השמיעתי בחולי סוכרת סוג 2 ניתנת למניעה או עיכוב על ידי שליטה מטבולית הדוקה.

החוקרים מציינים, כי יש לבצע הערכות נוספות על מנת לחזק את ממצאי המחקר.

מקור:
Konrad-Martin, Dawn1,2; Reavis, Kelly M.1; Austin, Donald1,3; Reed, Nicholas4; Gordon, Jane1; McDermott, Dan1; Dille, Marilyn F
Hearing Impairment in Relation to Severity of Diabetes in a Veteran Cohort; Ear and Hearing, July/August 2015 - Volume 36 - Issue 4 - p 381–394; doi: 10.1097/AUD.0000000000000137

נושאים קשורים:  סוכרת סוג 2,  יוצאי צבא,  veterans,  שמיעה היקפית,  שמיעה מרכזית,  המוגלובין מסוכרר,  רטינופתיה סוכרתית,  איכות חיים הקשורה לשמיעה,  זיהוי מילים,  מחקרים
תגובות