חדשות

רשות האשפוז הקפיאה עבודתה עד לכניסת שר חדש למשרד הבריאות

מנכ"לית הרשות הודיעה לבתי החולים כי עבודתה הוקפאה לעת עתה, לאחר "קרב סמכויות" בשבועות האחרונים מול משרד הבריאות סביב תקציב 2015 של בתי החולים; ח"כ יעקב ליצמן, המיועד לעמוד בראש משרד הבריאות, הביע בעבר התנגדות להקמת רשות האשפוז

אסתר דומיניסיני (במרכז) במהלך ביקור בבית החולים "רמב"ם" (צילום: פיוטר פליטר / רמב"ם)

רשות האשפוז החדשה, שעל הקמתה הוחלט בשנה שעברה על ידי שרת הבריאות הקודמת יעל גרמן, הקפיאה את עבודתה עד לכניסת שר חדש למשרד הבריאות. הודעה על כך נמסרה בערב יום העצמאות למנהלי בתי החולים הממשלתיים, שהרשות אמורה לפקח עליהם.

במקביל, סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, יאיר פינס, הודיע לבתי החולים כי עליהם להיזהר מפני חריגה מהתקציבים שנועדו להם, וזאת בעקבות תלונות שהתקבלו באוצר, שהתקציב אינו מספיק.

דומיניסיני: "ראוי שהאחריות והמחויבות יגברו ולא ההגנה על יוקרה וטריטוריות"

גם דיוני התקציב של בתי החולים לשנה או לשנתיים הקרובות (אם יוחלט על תקציב דו-שנתי, מערכת ד.א.) יתחדשו עם כניסת השר לתפקיד. לפי ההסכמים הקואליצוניים הנרקמים, מדובר יהיה בח"כ יעקב ליצמן ("יהדות התורה"), שיכהן כסגן שר הבריאות במעמד של שר. ליצמן הודיע בעבר על כוונתו לגנוז את מסקנות ועדת גרמן, והביע התנגדות להקמת רשות האשפוז.

הודעת מנכ"לית הרשות, אסתר דומיניסיני, למנהלי בתי החולים פורסמה על רקע "קרב הסמכויות" שהתרחש בשבועות האחרונים בין הרשות למשרד הבריאות, בנוגע לתקציבי בתי החולים הממשלתיים.

מנכ"לית הרשות ומנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור ארנון אפק, שלחו מכתבים סותרים למנהלי בתי החולים. האחרון הודיע לבתי החולים כי הרשות עדיין לא קיבלה סמכויות ולמעשה לא החלה לפעול.

במכתבה החדש למנהלי בתי החולים מהשבוע שעבר כתבה דומיניסיני, כי "ראוי שהאחריות והמחויבות יגברו ולא ההגנה על יוקרה וטריטוריות", והודתה כי חילופי המכתבים גרמו מבוכה והעמידו את בתי החולים במצב לא נוח.

נושאים קשורים:  חדשות,  רשות האשפוז,  אסתר דומיניסיני,  משרד הבריאות,  פרופ' ארנון אפק,  תקציב בתי החולים
תגובות