• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

ארגון הבריאות העולמי ישנה את הדרך שבה הוא מתמודד עם משברי בריאות חמורים

בתגובה לביקורת שהוטחה בו על רקע התפשטות מגיפת האבולה במערב אפריקה, הצביע חבר המנהלים של הארגון על שורת שינויים

מטה ארגון הבריאות העולמי בז'נווה, מארס 2013.
מטה ארגון הבריאות העולמי בז'נווה, מארס 2013.

חבר המנהלים של ארגון הבריאות העולמי (WHO) - נציגי 34 מהמדינות החברות בו - הצביע ביום ראשון האחרון על שורת שינויים מיידים במטרה להיטיב את ההתמודדות של הארגון עם משברי בריאות בינלאומיים חמורים, דוגמת התפשטות מגיפת האבולה במערב אפריקה בשנה האחרונה.

"האם זה היה חייב לקרות?", שאלה במהלך הדיון איווט סטיבנס, נציגת סיירה ליאון, בנוגע למספר הקורבנות הגבוה

הארגון זכה לביקורת חריפה בחודשים האחרונים, על כך שלא מיהר להכיר בסכנה שבהתפשטות הנגיף הקטלני. עד כה, יותר מ-8,000 בני אדם מתו בהתפרצות האבולה במערב אפריקה.

"האם זה היה חייב לקרות כך?", שאלה במהלך הדיון איווט סטיבנס, נציגת סיירה ליאון, לפי דיווח על ההחלטה ב"ניו יורק טיימס", בנוגע למספר הקורבנות הגבוה.

בין השאר, ההחלטה שאומצה במהלך הפגישה בז'נווה קוראת להקים קבוצה בינלאומית של כוח אדם רפואי, שתהיה אחראית לטיפול במשברי בריאות; להקים קרן כספית גדולה שבה יוכל הארגון והמדינות הנזקקות להיעזר בפרק זמן קצר, ולא להיות תלויים בגיוס כספים ולהגביר את ההשקעה בפיתוח חיסונים, בדיקות אבחון וטיפולים במחלות זיהומיות.

חבר המנהלים גם דרש מנשיא הארגון לוודא שנציגיו במדינות שונות נבחרים על פי ניסיון רפואי, ולא משיקולים אחרים. זאת, על רקע ביקורת על צוותים שפעלו במערב אפריקה לאחר הדיווחים הראשוניים על התפרצות אבולה, בדצמבר 2013 וינואר 2014, שלא העריכו נכונה את מהות האיום.

נושאים קשורים:  חדשות,  ארגון הבריאות העולמי,  WHO,  מגיפת האבולה,  סיירה ליאון
תגובות