חדשות

מכון ויצמן יחנוך החודש מרכז מחקר לאומי לרפואה מותאמת אישית

במרכז החדש יפעלו ארבע יחידות: מכון לגנומיקה, מכון למיפוי חלבונים, מכון לביו-אינפורמטיקה ומכון לגילוי ולפיתוח תרופות

מרכז מחקר לאומי לרפואה מותאמת אישית, על-שם הנדבנים ננסי וסטיבן גרנד, ייחנך ביום שני הקרוב (10 בנובמבר) ב"מגדל השמש" במכון ויצמן למדע ברחובות. בטקס ישתתפו נשיא מכון ויצמן פרופסור דניאל זייפמן, שרת הבריאות יעל גרמן, פרופסור אהרון צ'חנובר חתן פרס נובל בכימיה, פרופסור עדה יונת כלת פרס נובל בכימיה וכן חברי מועצת המנהלים של ועשרות מדענים בכירים מהארץ ומחו"ל.

המרכז החדש מכוון להגשים את חזון העתיד של הרפואה, שבו הטיפול יהיה מותאם לא רק לריפוי מחלה מסוימת, אלא למאפיינים הגנטיים הייחודיים של כל אדם באופן אישי. חזון זה מבוסס על טכנולוגיות ושיטות מחקר מתקדמות המאפשרות, בין היתר, בחינה מדויקת של אלפי גנים וחלבונים. כך אפשר יהיה לחזות תגובות שונות לתרופות ולהתאים לכל אדם את התרופה הספציפית שתהיה יעילה ביותר בשבילו.

המרכז ישרת את קהילת המחקר בישראל כולה. יוכלו להיעזר בשירותיו מדענים מכל האוניברסיטאות ומוסדות המחקר, רופאים מהמרכזים הרפואיים וחוקרים בתעשיית הביו-רפואה בישראל.

בראש המרכז החדש תעמוד ד"ר ברטה סטרולוביץ', בעבר בראש מערך המו"פ של חברת התרופות העולמית "מרק". במרכז יהיו ארבע יחידות: מכון לגנומיקה; מכון למיפוי חלבונים; מכון לביו-אינפורמטיקה והמכון לגילוי תרופות. להקמת כל המכונים הושגו תרומות ממשפחות נדבנים בחו"ל.
ממכון ויצמן נמסר, שכל אחת מהיחידות תפעל באופן עצמאי לחלוטין. מבנה המרכז יאפשר ואף יעודד שיתופי פעולה בין היחידות למחקרים בקנה-מדה רחב יותר.

נושאים קשורים:  חדשות,  תרופות,  רפואה מותאמת אישית,  מכון ויצמן למדע,  גנומיקה,  מיפוי חלבונים,  ביו-אינפורמטיקה
תגובות