חדשות

קופות החולים בישראל יחלו להציע חיסון לשפעת בשבועות הקרובים

הקופות רכשו השנה מעל ל-1.6 מיליון מנות חיסון; בשנה שעברה התחסנו בארץ רק 18% מהאוכלוסייה, אך 62% מבני ה-65 ומעלה

עונת חיסוני השפעת תחל בישראל בשבוע הבא. "שירותי בריאות כללית" מסרה, כי מבוטחיה יוזמנו להתחסן במרפאות ואצל רופאי משפחה. ב"מאוחדת" יחלו לחסן ב-28 בספטמבר, ב"מכבי" ב-1 באוקטובר וב"לאומית" ב-5 באוקטובר.

הקופות הזמינו השנה 1,687,000 מנות חיסון. בשנה שעברה התחסנו בישראל 1,448,000 ילדים ובוגרים, כ-18% מהאוכלוסייה. הכיסוי החיסוני הגבוה ביותר היה בקרב בני 65 ומעלה: כ-62%. בקרב ילדים עד גיל 5 שיעור המחוסנים עמד על 19%.

החיסון בזריקה הוא לשלושת הזנים הנפוצים ביותר של נגיף השפעת. כמו בשנה שעברה, החיסון כולל הגנה כנגד נגיף שפעת החזירים. קבוצות היעד לחיסון הם ילדים בני חצי שנה עד גיל 6, חולים כרוניים ובני 65 ומעלה וכן אלו שמוגדרים כמצויים בקבוצות סיכון (מי שסובל מהשמנת יתר ומחלות רקע אחרות). כמו כן מומלץ החיסון למי שחלה בשנה שעברה בדלקת ריאות, מאחר שהיא עלולה להתפתח מחדש עם סיבוכים.

הקופות רכשו בנוסף לתרכיב בזריקה גם מנות של פלומיסט - חיסון בתרסיס לאף המבוסס על נגיף חי מוחלש. חיסון זה מספק הגנה ל-4 זנים הנגיף ומיועד במיוחד לבני שנתיים ומעלה. ב"מכבי" הוא יינתן חינם לילדים עד גיל 6 אבל מבוגרים יידרשו לשלם בעדו 49 שקל. ב"כללית" יגבו על חיסון בתרסיס 10 שקל לילד ו-49 שקלים למבוגר.

נושאים קשורים:  חדשות,  שפעת החזירים,  פלומיסט,  עומת השפעת,  חיסון נגד שפעת
תגובות
ירון
10.09.2014, 14:46

הכיסוי החיסוני הגבוה ביותר הוא בקבוצות שמגיבות פחות טוב לחיסון ולכן הוא פחות יעיל אצלם - הקצאה לא נכונה של משאבים!

ניתן להוריד את התחלואה בכל האוכלוסיה עם תהיה התמקדות בפעוטות וילדים עד גיל 10. כיוון שניתן לתת להם (ברוב המקרים) את החיסון בשאיפה - תהיה יותר היענות כי אין את עניין הזריקה.
אפשר לעשות את זה בכיתות הנמוכות בבתי הספר, ובגני הילדים העירוניים.

זה יביא לאפקט הרבה יותר טוב מהחיסונים לבני 65 ומעלה.

הדר
11.09.2014, 08:59

ירון,

אתה צודק לגמרי! נראה לי שמכבי עשתה את הדבר הנכון ביותר שנתנה את החיסון בתרסיס בחינם לילדים מגיל 2-6

אני גם הייתי מכניסה את זה חיסוני החובה בגן ובבית הספר