חדשות

מגיפת נגיף האבולה: משרד הבריאות מזהיר מנסיעה למערב אפריקה

ארגון הבריאות העולמי מתכנס בז'נווה כדי להחליט אם להכריז על מצב חירום בריאותי עולמי ולאפשר שימוש מקיף בתרופות ניסיוניות שטרם אושרו

משרד הבריאות ומשרד החוץ מזהירים ישראלים כי יש להימנע מנסיעה לא הכרחית למדינות מערב אפריקה, שבהן אירעו בחודשים האחרונים מאות מקרי מוות כתוצאה מנגיף האבולה. אזהרת המסע תקפה למדינות גינאה, ניגריה, סיירה ליאון וליבריה.

הבוקר (יום ה') דווח, כי מספר החולים שמתו מהמחלה במדינות אלו עלה ל-932. בשלושת הימים האחרונים מתו מהמחלה כ-50 בני אדם ונשיאת ליבריה הכריזה היום על מצב חירום במדינה ל-90 הימים הקרובים, לאחר שנרשמו במדינה 282 קורבנות מהמחלה.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, אמר ל"ידיעות אחרונות" כי הנחת העבודה בישראל כרגע היא שהנגיף לא יגיע לישראל, או ש"לכל היותר נתקל אולי בחולה אחד או שניים". עם זאת, כל ישראלי החוזר לארץ מארבע מדינות אלו וסובל מחום גבוה שהופיע 21 יום לאחר חזרתו לישראל, חייב לפנות לחדר מיון כדי לברר אם נדבק בנגיף או לא.

מומחי ארגון הבריאות העולמי התכנסו אתמול בז'נבה לשני ימי דיונים, והם אמורים לקבל החלטה אם להכריז על מצב חירום בריאותי עולמי. משמעות ההכרזה תהיה הטלת איסור תנועה למדינות הנגועות, ולא רק לאזורים מסוימים בהן, הפעלת תוכניות מגירה שונות לזיהוי הנגיף במהירות, בידוד וטיפול בחולים.

ההתכנסות נעשתה גם על רקע פניות של רופאים ואפידמיולוגים במדינות שונות להתחיל להשתמש בתרופות ניסיוניות למחלה בהיקף נרחב. זאת, לאחר שמצבם של שני אמריקאים שטופלו בתרופות הללו לאחר שאושפזו בתנאים מיוחדים בבית חולים בארה"ב השתפר. הטיפול בתרופה הניסיונית עדיין לא קיבל אישור של ה-FDA.

פרופסור פיטר פיוט, הנחשב לאחד ממגלי נגיף האבולה ב-1976, פירסם הודעה משותפת עם מומחי רפאוה אחרים על כך שקיימות תרופות ואפילו חיסונים ניסיוניים, שמומלץ לבדוק מיידית את השפעתם דווקא בעת הזאת. הסמכות לצעד שכזה היא בידי ארגון הבריאות העולמי. ה-FDA אישר בינתיים בדיקת אבחון מתקדמת לגילוי הנגיף והשימוש בה נועד לעובדי משרד ההגנה של ארה"ב שקיימים אצלם תסמיני אבולה.

אתמול (יום ד') דווח על חשד למקרה אבולה גם בסעודיה. מדובר בגבר השב מביקור בסיירה ליאון, שהופיעו אצלו תסמיני אבולה, הכוללים חום ודימומים.

נושאים קשורים:  חדשות,  תרופות ניסיוניות,  אזהרת מסע,  מערב אפריקה,  מגיפת האבולה,  WHO,  ארגון הבריאות העולמי,  משרד הבריאות,  פרופ' איתמר גרוטו
תגובות
עדו
07.08.2014, 22:02

מידע מהקשרת : אהוד ברק שוהה במערב אפריקה ( בגאנה ) - האם הסיכון לא הובא לידיעתו ?!