חדשות

סופית: פייזר הודיעה כי היא תוותר על רכישת חברת אסטרה-זנקה

ההצעה שהגישה ענקית התרופות האמריקאית היתה נמוכה בארבעה מיליארד ליש"ט מהסכום המבוקש על ידי חברת התרופות הבריטית

חברת התרופות "פייזר" הודיעה כי נטשה את כוונותיה לרכוש את חברת התרופות הבריטית "אסטרה-זנקה". ההודעה נמסרה אתמול (יום ב') – היום האחרון שנקבע לקבלת החלטה סופית בנושא הזה.

מטה חברת "אסטרה-זנקה" בלונדון (צילום: אילוסטרציה)

מטה חברת "אסטרה-זנקה" בלונדון (צילום: אילוסטרציה)

אסטרה-זנקה דחתה בשבוע שעבר את מה שפייזר כינתה "הצעה סופית ואחרונה". דובר בה על רכישה במזומן ובמניות בסכום של 119 מיליארד דולר. אילו התקבלה ההצעה, היתה נוצרת חברת התרופות הגדולה ביותר בעולם. מומחים העריכו כי התועלת ברכישה היתה צמצום בעלויות המס וחסכון ניכר בנושאי ליבה אחרים.

הבוקר (יום ג') הודיעה פייזר שוב שאין בדעתה להגיש "הצעה להשתלטות עוינת" – כלומר כזו שהיתה מאפשרת לבעלי המניות של "אסטרה זנקה" להצביע בעד העסקה "מעל ראשם" של חברי מועצת המנהלים של החברה, המתנגדים לה.

איאן ריד (Ian Read), יו"ר ומנכ"ל פייזר, אמר : "אנחנו עדיין ממשיכים להאמין שההצעה האחרונה שלנו לרכוש את אסטרה זנקה היא הצעה הוגנת בהתבסס על המידע שיש ברשותנו".

לעומתו יו"ר אסטרה-זנקה, ליף יוהנסון, אמר: "אנחנו מקדמים בברכה את ההזדמנות שניתנה לחברה להמשיך במומנטום ולבנות אותה כפי שהראינו זה מכבר שיש ביכולתנו להיות חברה עצמאית".

"ניו יורק טיימס" דיווח הבוקר, כי על פי החוק הבריטי חייבת עתה פייזר להמתין ששה חודשים לפני שתורשה להגיש הצעת רכישה חדשה. אם מועצת המנהלים של אסטרה-זנקה תשנה את דעתה ותסכים לנהל מו"מ – פרק ההמתנה הזה יכול להתקצר ל-3 חודשים.

בעוד שבהצעה האחרונה שהגישה "פייזר" הוערכה החברה הבריטית בכמעט 70 מיליארד ליש"ט – מול שווי שוק שעומד על 55 מיליארד ליש"ט – הודיעה "אסטרה זנקה" שלא תנהל שום מו"מ על עסקה בשווי של פחות מ-74 מיליארד ליש"ט ומעלה.

נושאים קשורים:  חדשות,  פייזר,  תעשיית התרופות,  מיזוגים ורכישות,  אסטרהזניקה
תגובות