חדשות

חברת התרופות "פייזר" חידשה את מאמציה לרכוש את "אסטרה זנקה"

אם המיזוג יצא לפועל, הוא יירשם כאחת העסקאות הגדולות בהיסטוריה של תעשיית התרופות, בשווי של 100 מיליארד דולר

חברת התרופות האמריקאית "פייזר" אישרה אתמול (יום ב') כי היא מצויה במגעים עם חברת "אסטרה-זנקה" הבריטית לשם רכישתה, במסגרת עסקה בשווי כ-100 מיליארד דולר; כך דיווחו אתמול סוכנויות הידיעות .

זהו אינו ניסיון ראשון של ענקית התרופות האמריקאית לרכוש את החברה הבריטית. בינואר האחרון הציעה פייזר 98.9 מיליארד דולר בעבור הרכישה, אך אסטרה-זנקה דחתה את ההצעה פעמיים. בסוף השבוע שעבר הוגשה על-ידי "פייזר" הצעה חדשה.

אסטרה זנקה מעסיקה 51 אלף עובדים ב-16 מדינות. היא מתמקדת ביצור תרופות לסוכרת, לטיפולים בשלבים המוקדמים של סרטן, באסתמה וכן תרופות אנטיביוטיות שונות. בשנה שעברה הסתכמו הכנסתיה ב-25.7 מיליארד ליש"ט והרווח לפני מס ב-3.3 מיליארד ליש"ט. עם זאת, באחרונה פיטרה החברה אלפי עובדים במאמץ לחסוך בהוצאותיה, עקב ירידה במכירות שנרשמה בשל אובדן זכויות על תרופות שהיו רשומות כפטנט.

בהודעות רשמיות שפירסמו שתי החברות הן סירבו להיכנס לפרטים על הדיונים המתקיימים ביניהן. דוברת אסטרה זנקה מסרה שחברה בוחנת את הצעות פייזר.

ההתפתחות האחרונה נרשמת על רקע סדרת מיזוגים ורכישות בתעשיית התרופות השנה, שהסתכמו ב-127 מיליארד דולר. לדברי מומחים, התעשייה עוברת תהליך מואץ של התארגנות מחדש.

נושאים קשורים:  חדשות,  פייזר,  תעשיית התרופות,  מיזוגים ורכישות,  אסטרהזניקה
תגובות