חדשות

תקציב 2014 - פתרונות מחוץ לקופסא

איך מחזיקים צוות תעמולה מבלי שיהיה על ה PAY ROLL של החברה? כיצד מגייסים נציג רפואי לתקופה קצרה מבלי להתחייב לטווח ארוך? ואיך מייצרים גמישות בהקצאת משאבי תעמולה רפואית?

25.11.2013, 15:13

תעמולה רפואית הינה הזרוע השיווקית המשמעותית בעבודה מול הרופאים, ועלות צוותי התעמולה הינה בהתאם. חלק גדול מתקציבי השיווק מוקצה לתעמולה ולא בכדי.
חברות רבות עורכות שינויים או רוצות לערוך שינויים במיקוד פעילות השיווק והתעמולה בהתאם לשינויים והדינמיקה בשוק.

בשנים האחרונות עולה הצורך בקרב חברות פארמה בישראל ובעולם למצוא פתרון, בדמות מיקור חוץ, שייתן מענה לאילוצי תקנים ו/או לפעילויות דחופות בתעמולה כתגובה מהירה לשינויים בשטח

בפועל, הגמישות בעריכת השינויים הללו במהלך השנה מוגבלת מאד בשל אילוצי התכנון המוקדם וההתחייבות לכ"א ולתקציב. אילוצים אילו גם מגבילים מאד, עת עולה הצורך בפעולת תגובה מהירה וספונטנית, תוך כדי שנת התקציב.
בשנים האחרונות עולה הצורך בקרב חברות פארמה בישראל ובעולם למצוא פתרון שייתן מענה לאילוצי תקנים ו/או לפעילויות דחופות בתעמולה כתגובה מהירה לשינויים בשטח.
על מנת לקבל מענה טוב ורחב יותר, החברות נעזרות בצוותי תעמולה במיקור חוץ. כך ניתן לקבל פעילות תעמולה לטווח קצר ללא התחייבות לכ"א לטווח ארוך.
גם חברות שמחזיקות צוותי תעמולה, החלו להוסיף צוותים במיקור חוץ בשל הצורך בפעילות לטווח קצר שאינה מצדיקה גיוס צוות תעמולה.
ישנן דרכים רבות להשתמש במיקור חוץ בתעמולה: לעיתים הפעילות מיועדת לתקופה ההשקה הראשונית, לעיתים לימי טרום ההשקה - בהם יש צורך ללמוד את השוק ולהביא נתונים מהשטח. ולעיתים הפעילות מיועדת לתמיכה בצוות קיים לתקופה מוגבלת .
היתרונות בעבודה דרך במיקור חוץ הינם רבים ומגוונים וכוללים בין היתר : שימוש בצוותים מקצועיים, הפעלת צוות שאינו נמצא על ה-PAYROLL של החברה, גמישות בהקצאת משאבי תעמולה ואפשרות העברת מיקוד התעמולה בזמן קצר, הזדמנות לתעמולה ללא אילוצי תקנים מאושרים, ושימוש בצוותי תעמולה לפעילות תזכורת למוצרים שאין עליהם תעמולה או שלחברה אין צוות פעיל בתחום.

ישנן דרכים רבות להשתמש במיקור חוץ בתעמולה: לעיתים הפעילות מיועדת לתקופה ההשקה הראשונית, לעיתים לימי טרום ההשקה - בהם יש צורך ללמוד את השוק ולהביא נתונים מהשטח. ולעיתים הפעילות מיועדת לתמיכה בצוות קיים לתקופה מוגבלת

חברת MTM שהחתומה מעלה עומדת בראשה, הוקמה ב- 2008 ומאז משרתת חברות רבות בתחום הפארמה, מזון פונקציונאלי, ציוד רפואי וכד'. הפעילות נעשית בשיתוף פעולה מלא עם צוותי השיווק של הלקוח - בכל הקשור להכנת צוותי התעמולה, גיבוי מקצועי , הכנת חומרים מקצועיים וכו'.
בנוסף , MTM מספקת ליווי מקצועי המתאים לצוותי התעמולה, תכנון הביקורים, פיקוח, ניתוח והגשת דוחות על בסיס חודשי לסיכום פעילות התעמולה.

פעילויות נוספות שניתנות במסגרת שיתוף הפעולה עם MTM
• הקמת כנסים רפואיים
• הקצאת תועמלנים להשתתפות בכנסים
• סקרי שוק על ידי תועמלנים רפואיים
• הדרכות בבתי מרקחת
• נציגים זמניים לעבודת גיבוי בזמן מחלה / חופשת לידה וכד'

איך זה עובד?

בכל פרויקט MTM מקימה צוות תעמולה המתאים לדרישות קהל היעד והמוצר.

הצוות מנוהל ומלווה מקצועית על ידי ראש צוות מטעם MTM למקסום פעילות התעמולה, ובשיתוף פעולה הדוק עם הלקוח.

הצוות עובר הדרכה עיונית / מקצועית והכשרה בתחום המכירות.

MTM מעורבת במידת הצורך (ע"פ דרישת הלקוח), בחשיבה על המסרים השיווקיים, בחירת קהל היעד לתעמולה, מייעצת בכל הקשור לתכנית הפעילות, הפקת העזרים והכלים לתעמולה.

בכל חודש הלקוח מקבל דו"ח מפורט וניתוח תוצאות הפעילות שבוצעה, מסרים שהתקבלו במהלך השיחות והמלצות להמשך הפעילות.

בהמלצתנו, מדי תקופה החברות מבצעות מחקרים לבדיקת אפקטיביות התעמולה.

*ענת משולם היא בעלים ומנכ"ל חברת MTM המתמחה במתן פתרונות תעמולה במיקור חוץ

לפרטים נוספים ולקביעת פגישה אישית: מייל או בטלפון  052-8755633

נושאים קשורים:  חדשות,  תועמלנות,  MTM
תגובות